تنها راه حل مشکلات کشور بازگشت به آرمان های اصیل انقلاب است
کد خبر: 4061830
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۹

تنها راه حل مشکلات کشور بازگشت به آرمان های اصیل انقلاب است

نماینده ولی فقيه در استان همدان تاکید کرد: در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مشکلات فراوانی داریم و تنها راه حل این مشکلات عملکرد به توصیه‌های امام(ره) و بازگشت به آرمان‌های اصیل دوران انقلاب و محافظت از آن است.

حبیب‌الله شعبانی نماینده ولی‌فقیه َدر استان همدانبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی موثقی، نماینده ولی فقيه در استان همدان، امروز ۱۳ خردادماه در خطبه‌های نماز جمعه همدان با اشاره به اینکه دشمنان اسلام و ایران اسلامی برای ضعیف کردن کشور رو به اسلام هراسی و ایران هراسی آورده‌اند، اظهار کرد: علت هجمه‌های دشمن به کشور، بازگشت مردم به آرمان‌های اصیل انقلاب است؛ در همین جشنواره اخیر دیدیم که فیلم‌های موهن علیه کشور و نظام انقلاب اسلامی می‌سازند و صحنه‌های ناپسند داخل آن را به دین اسلام نسبت می‌دهند.

وی ادامه داد: در این فیلم‌ها به گونه‌ای فضاسازی می‌کنند که مخاطب این نکات را باور کند و اگر ما نتوانیم در فضای سینمایی و هنری خودمان به طور درست به معرفی اسلام و انقلاب اسلامی با ارزش خودمان بپردازیم، دشمنان قسم خورده اسلام این مسائل را وارونه نشان می‌دهند و به مقدسات توهین می‌کنند.

شعبانی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران پیوسته در حال وارونه نشان دادن مسائل کشور ما در رسانه‌ها و فیلم‌ها هستند، اظهار کرد: این سودجویان همواره در پی این بوده اند که اشتباهات افراد و مفسدین را به پای نظام بنویسند.

وی ضمن دعوت مردم و مسئولان به تقوای الهی یادآور شد: مرحوم شیخ مفید از علمای برجسته اسلام بر ولایت فقیه و امر به معروف و نهی از منکر و اجرای احکام الهی بر جامعه تاکید بی‌شماری داشت و این مباحث نشان‌دهنده اهمیت حضور ولایت فقیه و راویان حدیث در جامعه را نشان می‌دهد.

شعبانی با بیان اینکه اجرای حدود الهی در جامعه در زمان غیبت ولی عصر به عهده راویان حدیث و پیروان ولایت فقیه است، افزود: مرحوم محقق کرکی، مرحوم کاشف‌الغطاء و مرحوم نراقی و بسیاری دیگر از علما در طول تاریخ ایران نیز بر این موضوعات و اصل ولایت فقیه به شدت تاکید داشتند.

نماینده ولی فقيه در استان و امام جمعه همدان تاکید کرد: در ۱۴۰۰ سال گذشته مبحث ولایت فقیه در حوزه‌های علمیه و در کتاب‌های بسیاری مطرح بود اما امام خمینی(ره) توانست مبحث ولایت فقیه را وارد جامعه کرده و مردم را عاشق این ولایت کند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) همواره در کنار مردم و جامعه قرار داشتند و به طور مکرر به حمایت از مردم تاکید می‌کردند، بنابراین از دیدگاه ایشان الزامی است که مسئولان و روحانیت بدون توجه به جناح سیاسی در کنار مردم باشند و از آنها حمایت کنند.

شعبانی تاکید کرد: امام راحل همواره تاکید می‌کردند نباید به صرف اینکه کشورمان یک کشور جمهوری اسلامی است به آن بسنده کنیم بلکه باید به دنبال پیاده کردن آرمان‌های اسلامی در جامعه باشیم. وقتی می‌گوییم ما جمهوری اسلامی هستیم باید فرهنگ، دادگاه، بازار، مدارس، قانون‌گذاری‌ها، فضای جامعه و بسیاری دیگر از موارد ما نیز اسلامی باشد.

وی با بیان اينکه از نظر امام راحل حفظ روحیه انقلابی و روحیه ایمانی از پایه‌های محکم انقلاب است، افزود: باید به این آرمان‌ها پایبند باشیم و اگر به این آرمان‌ها اعتقاد داشته باشیم هیچ‌کس نمی‌تواند مانع پیشرفت و معیشت مردم شود.

وی یادآور شد: دشمن خطاهای افراد را به پای نظام می‌نویسد این موضوع اخیرا در مسئله متروپل به خوبی مشخص بود که چگونه مسائل را وارونه نشان می‌دادند.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: ما تهمت به روحانیت را تحمل می‌کنیم اما توهین به مباحث مذهبی و مقدسات را تحمل  نخواهیم کرد. انتظار داریم مسئولان امر، مقابله لازم و قانونی را با عاملان جشنواره فیلم فجر را داشته باشند.

شعبانی تاکید کرد: موضوعاتی همچون افزایش اجاره بها و قیمت مسکن و... متولی دارد و لازم است برای مردم روشنگری کنند و به کمک آن‌ها بیایند و قوانین جدیدی در راستای حل مشکلات مردم تدوین کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در پایان تاکید کرد: در حال حاضر آمار کرونا به صفر رسید و تولید واکسن‌های داخلی نیز ارتقا پیدا کرده بنابراین این موضوع نشان می‌دهد می‌شود با هم‌دلی و کار جهادی مشکلات را حل کرد.

 

انتهای پیام
captcha