اقتدار امت اسلام در گرو حفظ وحدت و تقویت آن است
کد خبر: 4061666
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵
مشاور رئیس جمهور در اقوام و اقلیت‌های مذهبی:

اقتدار امت اسلام در گرو حفظ وحدت و تقویت آن است

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام، مذاهب و اقلیت‌های دینی به اهمیت ضرورت حفظ وحدت و انسجام بین امت اسلامی اشاره کرد و گفت: وحدت یک شعار نیست بلکه یک امر واجب الهی به شمار می‌رود که حیات، اقتدار و استقلال امت اسلام در گرو حفظ و تقویت آن است.

ماموستا کریمی مشاور رئیس جمهور در اقوام و اقلیت‌های مذهبی

به گزارش ایکنا از گلستان، ماموستا عبدالسلام کریمی، مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی امروز ۱۲ خرداد در همایش امام خمینی(ره) احیاگر وحدت اسلامی در گنبدکاووس گفت: در عقیده امام راحل که برگرفته از آموزه‌های قرآن، سیره پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) است، حتی غیر مسلمان هم محترم است و باید احساس آزادگی کند و اکنون شاهدیم غیرمسلمانان هم عکس امام را در جیب خود و مهر او را در دل دارند.

ماموستا کریمی افزود: امام راحل فقیه، عارف، فیلسوف و سیاستمداری واقعی و جامع الاطراف بودند و این از اعجاز خلقت است که فردی همانند امام خمینی(ره) بر همه علوم اسلامی اشراف داشتند.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی با بیان‌اینکه امام خمینی(ره) علوم خود را در خدمت به مردم ایران، امت اسلام و عالم بشریت قرار دادند و برای رضای خدا قیام کردند، افزود: حضرت امام در مسائلی چون مذهب، دین و انسانیت، نظرات خداوند و قرآن را احیا کرد و امروز اگرچه جسم امام در بین ما نیست اما روح، بیانات، شاگردان و کتاب‌های ایشان حاضرند و می‌توانیم از آنها استفاده کنیم.

وی با بیان‌اینکه وحدت یک استراتژی و راهبرد مهم برای همه مسلمانان است، تصریح کرد : مسلمانان هیچ فرقی در اصول دین ندارند و فقط در برخی فروعات اختلاف نظر وجود دارد که نباید سبب اختلاف و نزاع شود.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام، مذاهب و اقلیت‌های دینی به اهمیت ضرورت حفظ وحدت و انسجام بین امت اسلامی اشاره کرد و گفت: وحدت یک شعار نیست بلکه یک امر واجب الهی به شمار می‌رود که حیات، اقتدار و استقلال امت اسلام در گرو حفظ و تقویت آن است.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی افزود: ملت ایران متشکل از اقوام و مذاهب اسلامی و ادیان الهی با دست خالی و تنها با وحدت کلمه که امام راحل روی آن تاکید داشتند، موفق به پیروزی در برابر دشمنان و استکبار جهانی شدند.

استاندار گلستان نیز در این همایش با بیان‌اینکه امام همه وجودش را برای اعتلای اسلام گذاشت و به عنوان نماد برجسته تقریبی است، تصریح کرد: ایشان انیس با قرآن، اعلم نسبت به فقها و علمای زمان، جامع نسبت به فلسفه، عرفان و اصول و مظهر نوآوری در فلسفه اصول و اخلاق بود.

زنگانه ادامه داد: صراحت و شجاعت در اعلام مواضع و پرهیز از محافظه‌کاری، رعایت سادگی در عین توجه به آراستگی ظاهری، نظم و انضباط و رفتار دقیق در امور، تدین و تقوا، آزاد اندیشی و اعتقاد به اجتهاد پویا، اعتقاد راسخ به پیروزی خون بر شمشیر و ایجاد وحدت و همبستگی بین ملت‌های مظلوم از دیگر ویژگی‌های حضرت امام(ره) از دیدگاه مقام معظم رهبری است.

استاندار گلستان همچنین با تاکید بر نگاه ویژه دولت به وحدت و همدلی و توجه به تمام اقوام و مذاهب ایران اسلامی گفت: بیش از ۵۰ درصد از منابع مصوبات سفر رئیس ‌جمهور به این استان به شهرستان‌های اهل‌سنت نشین اختصاص یافته است.

انتهای پیام
captcha