علمای دینی رهبران معنوی جامعه هستند
کد خبر: 4059810
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
امام جمعه اهل‌سنت قره تپه بندرترکمن:

علمای دینی رهبران معنوی جامعه هستند

امام جمعه اهل‌سنت قره تپه بندرترکمن با بیان‌اینکه اسلام دین صلح است، افزود: علمای دین که در حقیقت مجریان قانون الهی و رهبران معنوی جامعه اسلامی بشمار می‌روند و در برپایی صلح و آرامش نقش اساسی و کلیدی را ایفا می کنند.

آخوند میرابی امام جمعه اهل سنت در بندرترکمن

به گزارش ایکنا از گلستان، عبدالجبار آخوندمیرابی امام جمعه اهل‌سنت قره تپه بندرترکمن در مراسم هم‌اندیشی با اساتید مدارس علوم دینی اهل‌سنت و تجلیل از اساتید برتر که امروز، ۵ خرداد در جامعه المصطفی العالمیه گرگان برگزار شد، به نقش علما در بیداری جامعه اشاره کرد و گفت: نقش علما با سابقه درخشانی که در عرصه‌های سیاسی و مدیریت جامعه داشته‌اند، انکار ناپذیر است.

امام جمعه اهل‌سنت قره تپه بندرترکمن با بیان‌اینکه اسلام دین صلح است، افزود: علمای دین که در حقیقت مجریان قانون الهی و رهبران معنوی جامعه اسلامی بشمار می‌روند و در برپایی صلح و آرامش نقش اساسی و کلیدی را ایفا می‌کنند.

آخوندمیرابی با بیان‌اینکه تفرقه‌افکنی بین مسلمانان کار استکبار است، افزود: تجربه ملت‌های مسلمان نشان می‌دهد هر زمانی که با هم وحدت داشتند، دشمن توانایی ایستادن و ضربه زدن به آنان را نداشته و ندارد اما هر زمانی که وحدت در جامعه اسلامی از بین برود، زمینه برای تسلط دشمنان بر مسلمانان فراهم می‌شود.

امام جمعه اهل‌سنت قره تپه بندرترکمن با بیان‌اینکه علما وارثین انبیا در روی زمین می‌باشند، تصریح کرد: زندگی پیامبران الهی با سیاست دینی آمیخته بوده و در عرصه‌های مختلف زندگی، جامعه را مدیریت کرده‌اند.

وی در ادامه افزود: مسلمانان تابع سیاست دین و قرآن می‌باشند و با سیاست‌های پوچ و بی‌معنی که مردم را به انحراف می‌کشاند، مخالفند و به مبارزه می‌پردازند.

مدرس علوم دینی اهل‌سنت با بیان‌اینکه علما و روحانیون بزرگترین نعماتی هستند که خداوند متعال به برکت نظام مقدس اسلامی به جامعه هدیه داده است، تصریح کرد: علما و روحانیت از همان ابتدای پیدایش انقلاب اسلامی نقش کلیدی در میان مردم داشتند علما در حوزه‌ علمیه و دارالقرآن ها به ترویج علوم دینی می‌پردازند که مهم‌ترین آن ایجاد برادری و اخوت بین مذاهب اسلامی است.

 

 

انتهای پیام
captcha