تحقق تمدن نوین اسلامی با ایجاد وحدت اسلامی امکان پذیر است
کد خبر: 4059798
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷

تحقق تمدن نوین اسلامی با ایجاد وحدت اسلامی امکان پذیر است

کارشناس ادیان و مذاهب اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان در جمع بانوان نهضت پیشرفت گفت: وحدت یک ضرورت بدیهی در اسلام است که هیچ دو مسلمانی درباره آن اختلاف نظر ندارد، بی‌شک رسیدن به تمدن نوین اسلامی با ایجاد وحدت اسلامی امکان پذیر است.

حجت الاسلام میرپارسایی کارشناس ادیان و مذاهب تبلیغات اسلامی گلستان

به گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام سید مهدی میر پارسایی، کارشناس ادیان و مذاهب اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان در نشست با اعضای نهضت پیشرفت بانوان که روز گذشته، ۴ خرداد در تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد، گفت: وحدت میان مسلمین آرمانی بلند و امیدی دیرینه است که گذشته از دلایل عقلی، ادله نقلی فراوانی نیز لزوم آن را روشن می‌سازند. وحدت موضوعی است که پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) به آن اهتمام داشتند.

کارشناس ادیان و مذاهب اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان‌اینکه اتحاد بین مسلمین یک فرضیه قطعی است، افزود: با توجه به اینکه گلستان یک استان تلفیقی است ضرورت این امر بیشتر شده و وحدت اسلامی یک امر اصولی و فریضه قرآنی است و تحقق هدف والای ایجاد تمدن نوین اسلامی بدون اتحاد شیعه و سنّی ممکن نیست.

حجت‌الاسلام میرپارسایی با بیان‌اینکه دشمنان اسلام وحدت بین شیعه و سنی را مطرح می‌کنند لازم است نخبگان در این زمینه تلاش کنند، افزود: جهان اسلام و به ویژه نخبگان باید در برابر این گونه تفرقه افکنی‌ها هوشیارانه عمل کنند تا توطئه استکبار جهانی خنثی شود.

کارشناس ادیان و مذاهب اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان‌اینکه وحدت یک ضرورت بدیهی در اسلام است که هیچ دو مسلمانی درباره آن اختلاف نظر ندارد، تصریح کرد: در استان همزیستی مسالمت‌آمیزی بین شیعه و سنی وجود دارد اما انتظاری که از بانوان داریم به عنوان نیمی از جامعه ارتباط مستقیم با بانوان اهل‌سنت می‌باشد تا بتوانیم در جهت پیشبرد اهداف از نظرات قشر فرهیخته بانوان اهل سنت استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام میرپارسایی بیان کرد: شاخص اصلی برای اتحاد مسلمانان قضیه فلسطین است و هر چه جدیت بیشتری برای احیاء حقوق فلسطینیان به خرج داده شود، اتحاد اسلامی تقویت می‌شود.

 

انتهای پیام
captcha