فراغی مُبلغ «حُب اهل بیت» یکی از مشترکات اصیل اسلامی است
کد خبر: 4058257
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۷
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

فراغی مُبلغ «حُب اهل بیت» یکی از مشترکات اصیل اسلامی است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد گلستان با بیان‌اینکه یکی از مؤلفه‌های وجودی مختومقلی فراغی تجربه‌های ناب عرفانی و معنوی است، افزود: مختومقلی فراغی مبلغ «حُب اهل بیت» یکی از مهمترین مشترکات اصیل اسلامی است و نام ایشان را می‌توان در کنار نام بزرگانی چون عطار، فردوسی، مولوی یاد کرد.

رعیت مدیر کل فرهنگ و ارشاد گلستان

به گزارش ایکنا از گلستان، محمد رعیت، مدیر کل فرهنگ و ارشاد گلستان در مراسم نکوداشت مختومقلی فراغی شاعر شهیر ترکمن که امروز ۲۹ اردیبهشت در روستای آق توقای مراوه تپه برگزار شد، گفت: خدا را شاکریم برای آنکه به ما توفیق داد بعد از بحران جهانی شروع ویروس کرونا، باز همدلانه گرد هم جمع شویم و از فرزند آزادی بگوییم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد گلستان با بیان‌اینکه مختومقلی مثل بسیاری از اهل عرفان؛ هم سیر آفاقی و هم سیر انفسی داشت، افزود: در اشعار این شاعر بزرگ سیر، سلوک و عرفان و هم علم و شعر و شریعت موج می‌زند بنابراین یکی از رازهای ماندگاری مختومقلی فراغی پیوند میان همین دوگانه های معنا دار است.

رعیت با بیان‌اینکه یکی ديگر از مؤلفه‌های وجودی مختومقلی فراغی تجربه‌های ناب عرفانی و معنوی است، افزود: مختومقلی فراغی مبلغ «حُب اهل‌بیت» یکی از مهمترین مشترکات اصیل اسلامی است و نام ایشان را می‌توان در کنار نام بزرگانی چون عطار، فردوسی، مولوی یاد کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان‌اینکه مختومقلی هم فرزند «دولت محمد آزادی» و هم فرزند «آزادی» و «آزادگی» بوده و نگاه او به مفاهیمی چون عدالت و آزادگی گویای این مدعا است، تصریح کرد: نام این شاعر بزرگ ترکمن را نه فقط برای احیای زبان ترکمنی بلکه برای فهم دقیق مفاهیم اصیل و مورد تاکید قوم ترکمن است. مفاهیمی چون وحدت و همدلی، آزادی و شرافت، دینداری و آزادگی، شفاعت و حب اهل بیت، عدالت و ظلم ستیزی، اخلاق و عرفان و عشق و طبیعت به عنوان نشانه ای از خداوند است.

رعیت با بیان‌اینکه اندیشه مختومقلی ماندگار بوده چون هنر عرضه شده است، اظهار کرد: پیام مختومقلی فراغی به ما این است که اندیشه‌های بلند را با مجاهده حاصل و آن را در قالب هنر عرضه کنید.

 

انتهای پیام
captcha