ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت خیرین در حوزه پیشگیری از اعتیاد
کد خبر: 4058108
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۲

ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت خیرین در حوزه پیشگیری از اعتیاد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان با اشاره به خلأ استفاده از ظرفیت خیرین در بحث مبارزه با مواد مخدر، گفت: در لرستان ۱۲۰۰ معتاد متجاهر وجود دارد که خواسته مسئولان استانی و شهرستانی جمع‌آوری و درمان است.

اردشیر صفاپور، رئیس شورای مبارزه با مواد مخدر لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، اردشیر صفاپور، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان چهارشنبه، ۲۸ اردیبهشت در دومین جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان، با اشاره به تشکیل سه کمیته حقوقی و قضایی، مقابله با عرضه و فرهنگی، اظهار کرد: ۱۶ دستگاه خودرو به سازمان‌های کاشف اهدا شد و در جشنواره نوجوان سالم آموزش و پرورش مشارکت داشتیم.

وی با اشاره به حضور در بین دانشجویان دانشگاه لرستان پیرامون آسیب‌های اجتماعی، تصریح کرد: دوره‌های آموزشی در فضای مجازی در هلال استان در سه موضوع متفاوت را داشتیم.

صفاپور ادامه داد: عمده بحثی که ما باید پیگیری کنیم استفاده از ظرفیت خیرین است که متأسفانه در استان ما این خلاء به جد وجود دارد و باید در این زمینه کار کنیم.

رئیس شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان با بیان اینکه با یکی از خیرین مشهد مذاکراتی انجام دادیم که قول داده در استان حضور پیدا کند، اضافه کرد: بحث درمان معتادین متجاهر، شناسایی اموال قاچاقچیان را در پیش داریم.

وی ادامه داد: طرح یاریگران زندگی در آموزش و پرورش در حال انجام بوده بیشتر مهم است که در همه اقشار جامعه به ویژه آموزش و پرورش، که اساس و پایه آموزش است و سلامت جامعه از آن است، باید انجام شود.

صفاپور در رابطه با تکمیل و تجهیز مراکز ماده ۱۶ و تبصره ۲ در سطح لرستان، اظهار کرد: ما در مرکز استان یک مرکز ماده ۱۶ برای آقایان داریم که تحت نظارت بهزیستی است، یک مرکز تحت عنوان کرامت تحت نظر سپاه استان و یک مرکز تبصره دو ذیل قانون ماده ۱۶ برای معتادان زن متجاهر در مرکز استان داریم.

رئیس شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان با اشاره به اینکه در سال ۹۱ مرکز نور در شهرک باباعباس افتتاح شد، حدود هفت هکتار زمین است که در شورای برنامه‌ریزی استان به ما واگذار شده است، افزود: ما حدود ۱۲۰۰ معتاد متجاهر در سطح استان داریم که در سفرهای شهرستانی خواسته مسئولان استانی و شهرستانی این است که آنها را جمع‌آوری و درمان کنیم.

صفاپور در پایان گفت: سرفصل منابع ملی را داریم مصرف می‌کنیم از منابع استانی تا این لحظه یک ریال به ما کمک نشده است.

انتهای پیام
captcha