جایگاه آموزش در مقابله با آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 4057580
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵

جایگاه آموزش در مقابله با آسیب‌های اجتماعی

استاندار کردستان آموزش را مهم‌ترین موضوع برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی برشمرد و گفت: هرچه مقابله کنیم و کشفیات افزایش یابد باز هم باید مقوله آموزش را گسترش دهیم.

نشست شورای مبارزه با مواد مخدر

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان شامگاه گذشته، ۲۶ اردیبهشت‌ماه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با گرامیداشت ایام سالروز سفر مقام معظم رهبری اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم زمینه استمرار و تداوم برکات سفر معظم در استان را مهیا کنیم.

وی از فرمانداران و ستادهای مبارزه با مواد مخدر شهرستان‌ها خواست جلسات را به صورت ماهانه برگزار کنند و تأکید کرد: جلسات باید نتیجه و دستور کار مشخص داشته باشند و مبتنی بر تجربیات و عملکرد سنوات قبل برنامه‌ها دیده و طراحی شود تا گرفتار روزمرگی نشویم.

استاندار کردستان آموزش را مهم‌ترین موضوع برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی برشمرد و بیان کرد: هرچه مقابله کنیم و کشفیات افزایش یابد باز هم باید مقوله آموزش را گسترش دهیم.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش باید به این مهم توجه کند چرا که آموزش در دوران نوجوانی در ذهن فرد ماندگار است و به راحتی از ذهن پاک نمی‌شود.

زارعی‌کوشا با اشاره اینکه عدم شفافیت در آموزش‌ها در خصوص معضلات اجتماعی موجب شده تا فرد با آسیبها آشنا نباشد، افزود: یک بحث هم آموزش‌های غیرمستقیم است.

وی گفت: اگر بخواهیم کسی شغل و کار داشته باشد و دچار اعتیاد نشود باید دامنه آموزش‌های مهارتی و غیررسمی افزایش یاید که در این راستا اداره‌کل فنی حرفه‌ای باید آموزش و مهارت‌‌های کاربردی را مدنظر قرار دهد.

 استاندار کردستان اظهار کرد: بخش دیگر آموزش‌های غیر مستقیم آموزش فرهنگی و قرآنی است و معتقدم زمانی که فرزندان با قرآن انس بگیرند در معرض آسیب نخواهند بود و ارتباط با قرآن و نماز آن‌ها را از آسیب‌ها نجات می‌دهد.

استاندار کردستان اظهار کرد: اعتیاد یکی از آسیب‌های اجتماعی است و باید با برنامه‌ریزی مدون روی این موضوع کار شود تا شاهد کاهش آسیب‌ها در جامعه باشیم.

وی بر ضرورت کمک به اشتغال افراد بهبود یافته تأکید کرد و گفت: باید زمینه ایجاد اشتغال این افراد فراهم و مهارت لازم به آن‌ها آموزش داده شود.

زارعی‌کوشا خواستار توجه ویژه به بانوان بهبود یافته و بانوان سرپرست خانوارشد و افزود: باید برنامه‌ریزی لازم در این موارد نیز انجام شود تا بتوان قدم‌های مؤثری را در این راستا برداریم.

وی از تخصیص ۲۰۰ میلیون تومان از سوی استانداری برای تجهیز گرم‌خانه‌ها خبر داد و گفت: باید شهرداری نیز نسبت به تجهیز سامانه سرا اقدام کند.

استاندار کردستان در پایان با اشاره به طرح هدفمندی یارانه‌ها اجرای آن را وظیفه دولت و یک تکلیف عقلی دانست و یادآور شد: در ضرورت اجرای این طرح شکی نیست و با یارانه‌هایی که به مردم داده شده توان خرید دهک های پایین جامعه بهبود یافته است.

 

انتهای پیام
captcha