تشریح خدمات مراکز نیکوکاری چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4057510
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶

تشریح خدمات مراکز نیکوکاری چهارمحال‌وبختیاری

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد چهارمحال و بختیاری گفت: واگذاری امور خیریه به مردم، شناسایی نیازمندان مناطق، شناسایی و جذب خیران و جمع‌آوری کمک‌های مردمی و توزیع آن بین نیازمندان در اسرع وقت از جمله اهداف راه‌اندازی مراکز نیکوکاری است.

مرکز نیکوکاری کمیته امداد

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، حمید محمدی، معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت ۱۵۳ مرکز نیکوکاری در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: مراکز نیکوکاری در چهار سطح محله‌محور، مسجدمحور، صنفی و مراکز تخصصی شامل مراکز کارآفرینی، زکات و فرهنگی توسط مردم، خیرین و نیکوکاران هر منطقه راه‌اندازی و مدیریت می‌شوند.

محمدی افزود: در این مراکز کمک‌های نقدی و غیرنقدی توسط نیروهای مردمی جمع‌آوری و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست نیازمندان تحت حمایت و غیر تحت حمایت همان منطقه می‌رسد. 

وی با بیان اینکه انجام خدمات رایگان برای نیازمندان از دیگر فعالیت‌های مراکز نیکوکاری است، تصریح کرد: دارندگان تخصص‌های گوناگون از جمله تدریس، تعمیرات لوازم خانگی و ساختمان، درمان و انجام امور مربوط به تأسیسات ساختمان می‌توانند در راستای انجام امور خیریه و کمک به نیازمندان به این مراکز مراجعه کنند.

محمدی بابیان اینکه مراکز نیکوکاری کارآفرینی در راستای ایجاد زمینه اشتغال مددجویان راه‌اندازی شده‌اند، افزود: ۲۴ مرکز نیکوکاری کارآفرینی در سطح استان فعالیت می‌کنند.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان با اشاره به راه‌اندازی ۱۰ مرکز نیکوکاری فرهنگی ادامه داد: این مراکز با هدف کمک به تأمین هزینه‌های تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه شعار مراکز نیکوکاری «مردم برای مردم» است، گفت: واگذاری امور خیریه به مردم، شناسایی نیازمندان مناطق، شناسایی و جذب خیران و جمع‌آوری کمک‌های مردمی و توزیع آن بین نیازمندان در اسرع وقت از جمله اهداف راه‌اندازی این مراکز است.

انتهای پیام
captcha