جهاد تبیین مهم‌ترین وظیفه حوزه و روحانیت است
کد خبر: 4057411
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹

جهاد تبیین مهم‌ترین وظیفه حوزه و روحانیت است

مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان با بیان‌ اینکه جهاد تبیین مهم‌ترین وظیفه حوزه و روحانیت است، تصریح کرد: خدمات انقلاب اسلامی باید به مردم تبیین شود؛ دشمن به دنبال این است که انقلاب را که مبانی دینی دارد ناکارآمد جلوه دهد.

حسینی واعظ مدیر حوزه های علمیه خواهران گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، سیده نفیسه حسینی واعظ، مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان در کارگاه توانمندسازی طلاب شاغل با موضوع جهاد‌تبیین که روز گذشته، 25 اردیبهشت در مجتمع بندر‌ترکمن برگزار شد، با بیان‌اینکه جهاد‌تبیین مهم‌ترین وظیفه حوزه و روحانیت است، افزود: طلاب در جشن‌ها به صورت جهادی بدون حمایت‌های مادی وارد عرصه می‌شوند و به تبیین و تبلیغ انقلاب می‌پردازند و با همراهی و همکاری آموزش و پرورش برنامه‌های مختلفی در مدارس اجرا می‌کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان نیز در ادامه با بیان‌اینکه باید اهداف انقلاب و امام خمینی‌(ره) به مردم تبیین شود، اظهار کرد: خدماتی که انقلاب اسلامی ارائه داده‌اند باید به مردم تبیین شود دشمن به دنبال این است که انقلاب را که مبانی دینی دارد ناکارآمد جلوه دهد.

حسینی واعظ افزود: باید به مسیر ترسیمی رهبر انقلاب توجه شود و بیانیه گام دوم یک سند انقلاب است و متأسفانه خیلی از مدیران ما با آن آشنایی ندارند و باید در جامعه تبیین شود و حرکت مدیران در جهت تمدن‌سازی باشد و در تمام مراسم و فعالیت‌ها به سمت تقویت اخلاق دینی برویم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان با بیان‌اینکه دشمنان همواره به دنبال تشویش اذهان عمومی هستند، گفت: مقام معظم رهبری وقتی فرمان جهاد‌تبیین می‌دهند یعنی دشمن فضای جامعه را غبارآلود کرده‌ و یا درصدد منحرف‌کردن افکار‌عمومی است، لذا دانشجویان و طلاب باید با لبیک به پیام رهبری آگاه‌تر از قبل در مسیر تبیین آرمان‌های انقلاب تلاش کنند.

حسینی‌واعظ با بیان‌اینکه وظیفه دانشجو و طلبه جوان تبیین است و دانشجو با ابزار علم نقش مهمی در تبیین آرمان‌های انقلاب دارد، افزود: امروزه عرصه حکومت برافکار است و وسایل ارتباط جمعی بر افکار و اذهان ملت‌ها حکومت دارند، دنیا تشنه حقایق است و فضای مجازی بهترین بستر برای تبیین حقایق روز است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان جهاد‌تبیین از مهمترین الزامات در گام دوم انقلاب برشمرد و افزود: انقلاب اسلامی با تکیه بر مکتب اسلام، ولایت فقیه و پشتوانه عظیم مردمی امروز در اوج اقتدار قرار دارد.

وی در خصوص اهدف‌ اولیه این کارگاه توانمندسازی طلاب، گفت: شیوه‌های نوین دعوت دانش‌آموزان به نماز و انتقال آن به امامان جماعت مدارس نیز  یکی از اهداف این کارگاه است.

انتهای پیام
captcha