اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان در هفته‌های آینده شروع می‌شود
کد خبر: 4055051
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲

اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان در هفته‌های آینده شروع می‌شود

مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان اردبیل، از اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان در هفته‌های آینده خبر داد و گفت: در هفته آینده رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون‌های تخصصی هیئت دولت نهایی شده و به تصویب می‌رسد تا شاهد ابلاغ آن در استان‌ها و صدور احکام برای معلمان باشیم.

کلام الله صفری مدیرکل آموزش و پرورش اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، کلام‌الله صفری، مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان اردبیل، ۱۷ اردیبهشت‌ماه، ضمن تشریح فعالیت فرهنگی و تربیتی مدارس در اردبیل اظهار کرد: تقویت برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و تربیتی در مدارس در ایام پساکرونا امری لازم و ضروری بوده و معلمان با بازگشایی مدارس سعی می‌کنند تا به تقویت جبهه آموزشی و تربیتی همتی راستین داشته و در تحقق حیات طیبه‌ای که در نظام آموزش و پرورش به آن تاکید شده، تلاش کنند.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش به عنوان مولد و منبع تولید نیروی انسانی متخصص و ماهر در مسیر توسعه متوازن و پایدار نقش اساسی داشته و فضای آموزشی بایستی برای نسل آینده لذت‌بخش و در عین حال زمینه‌ساز ارتقا مهارت و توانمندی باشد.

صفری افزود: ما در آموزش و پرورش به دنبال تحول‌خواهی هستیم و در تحقق تمدن نوین اسلامی سعی ما بر این است تا به جهاد آموزشی، تربیتی و پرورشی کمک کنیم.

صفری، ضرورت ارتباط مستمر اولیا و دانش‌آموزان را در همراهی با معلمان و مدیران یادآور شد و اضافه کرد: تنها کلید تحول جامعه به دست معلمان افتاده و بایستی در تراز نظام اسلامی بهترین نسل را تربیت و تحویل جامعه دهیم.

وی، مبنای علم را در عصر حاضر دانش‌بنیان و تحول‌خواهی دانست و بیان کرد: آموزش و پرورش در تحقق این شعار سعی دارد تا دانش‌آموزان را به عنوان نسل آینده به سمت هنرستان‌ها و مراکز مهارتی سوق دهد تا آنها با ایده‌های نو و خلاقانه بتوانند به تولید کمک کنند.

صفری اظهار کرد: در سال مزین به «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی» در کنار هدایت دانش‌آموزان به سمت رشته‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای، سعی داریم تا فرآیند تحصیلی را نیز در نظام آموزش و پرورش به نحوی تعریف کنیم تا خود دانش‌آموزان نخبه و با استعداد نیز راغب به حضور در هنرستان‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای شوند تا از این طریق وارد بازار کار شده و به تولید کمک کنند.

وی، از اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان در هفته‌های آینده خبر داد و گفت: در هفته آینده رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون‌های تخصصی هیئت دولت نهایی شده و به تصویب می‌رسد تا شاهد ابلاغ آن در استان‌ها و صدور احکام برای معلمان باشیم.

وی افزود: همه معلمانی که با رسته آموزشی استخدام شده و در مدارس مشغول آموزش و پرورش هستند، مشمول طرح رتبه‌بندی می‌شوند و قطعاً دولت مصمم به اجرای رتبه‌بندی معلمان است.

مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان اردبیل کرد: برخلاف هشت سال گذشته که ۲۰ هزار میلیارد تومان برای این طرح مصوب شده و ریالی از آن تخصیص نیافته بود، از اول دولت سیزدهم تلاش بر این است تا رتبه‌بندی اجرایی شده و برای تحقق آن ۳۸ هزار میلیارد تومان منابع نیز در سال اول در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
captcha