تجربه حضور در نمایشگاه قرآن برایم لذت‌بخش بود
کد خبر: 4051694
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۷
محمد ساربان:

تجربه حضور در نمایشگاه قرآن برایم لذت‌بخش بود

اولین تجربه حضورم در نمایشگاه قرآن بسیار خرسند کننده بود زیرا فضای حاکم در این مکان را بسیار دوست دارم.

محمد ساربان، بازیگر سینما و تلویزیون در حاشیه بیست‌و‌نهمین‌ نمایشگاه بین‌المللی قرآن در گفت‌وگو با ایکنا بیان کرد: امسال اولین دوره حضور خود را در نمایشگاه تجربه می‌کنم البته به دلیل بیماری نتوانستم تمام بخش‌های این نمایشگاه را ببینم اما تا به اینجا از حضور در این اتفاق قرآنی بسیار خرسند هستم. بزرگترین مزیت این رویداد فضای قرآنی آن است، ویژگی که سبب آرامش و نشاط روحی در مردم می‌شود.

وی افزود: به وضوح می‌توان احساس شادی و رضایت را در بازیدکنندگان نمایشگاه مشاهده کرد. این موضوع دلایل مختلفی دارد اما مهمترین دلیل همان فضای قرآنی حاکم بر نمایشگاه است. در حقیقت باید گفت هر جا موضوعات قرآنی محور بوده احساس رضایت میان مردم وجود داشته است.

این بازیگر در پاسخ به این سؤال که این نمایشگاه آیا در ترویج هنر دینی موثر است؟ گفت: اما پرواضح است هر اتفاقی که به نوعی نام قرآن را با خود همراه دارد در ترویج فرهنگ و آموزه‌های قرآنی موثر خواهد بود به ویژه کارهایی که به نوعی با هنر پیوند خورده‌اند.

این بازیگر تأکید کرد: در این نمایشگاه کار هنری باید کارشناسانه انجام شود تا بتواند جریان‌سازی لازم را داشته باشد. برای مثال اگر قرار باشد نمایش فیلم در این مکان داشته باشیم طبیعتاً نتیجه مثبت را نخواهیم گرفت چون مردم کمتر حاضر می‌شوند دو ساعت از بازدید خود که عمدتاً قبل از افطار است را به دیدن فیلم بگذراند، بنابراین برگزار کارگاه‌های هنری اتفاقی خوب در این رابطه است.

وی در انتها تأکید کرد: هر اتفاق هنری باید یک ویژگی بارز داشته باشد آن نیز امید و نشاط است به ویژه این امر در شرایط فعلی برای جامعه ما نیازی حیاتی است. بنابراین امیدوارم این فستیوال بتواند به اتفاقی خوب در این رابطه تبدیل شود.

انتهای پیام
captcha