چگونه در رکاب امام زمان(عج) باشیم
کد خبر: 4051371
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۹

چگونه در رکاب امام زمان(عج) باشیم

حجت‌الاسلام آقامیری، استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بالاترین آرزوی هر مؤمن و منتظر در زمان غیبت، در رکاب حضرت بودن است، گفت: اگر کسی می‌خواهد در ظهور مطلق حضرت مؤثر باشد باید از مرحله ظهور درونی‌اش عبور کند.

حجت‌الاسلام سیدحسین آقامیری، استاد حوزه علمیهبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام سیدحسین آقامیری، استاد حوزه علمیه در مراسم شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه شب‌های قدر شب‌های نزول قرآن است، اظهار کرد: نزول قرآن و بعثت پیامبر(ص) اوج معنویت خاتم‌الانبیاست و یکی از آثاری که در زندگی پیامبر(ص) پس از بعثت و نزول قرآن ایجاد شد این بود که دستگاه ابلیس، طاغوت و مشرکان در برابر ایشان قد علم کردند؛ چرا که از حقیقتی صحبت کردند که گرایش مردم به آن کار، ابلیس و ایادی‌اش را نابود می کرد.

وی با بیان اینکه معنویت واقعی و حقیقی وقتی اظهار شود دشمن پیدا می‌کند، گفت: وقتی مشرکان دیدند حریف پیامبر(ص) نمی‌شوند به ایشان گفتند شما خدای خودت را تبلیغ کن و کاری به بت‌های ما نداشته باش؛ ولی پیامبر فرمودند یکی از اصول دین من شکستن بت‌های شماست. خدای متعال در سوره حجرات می‌فرمایند: «مؤمن واقعی کسی است که به خدا و پیامبرش ایمان دارد، هیچ شک و تردید در دلش ایجاد نمی‌شود و با جان و مالش در راه خدا جهاد می‌کند». جامعه‌ای که دم از خدای حقیقی می‌زند بداند دشمن دارد.

آقا میری با اشاره به اینکه امشب کسی ضربت خورد که تجلی حق و توحید در عالم است، گفت: اگر کسی می‌خواهد ببیند مسیری که در آن حرکت می‌کند صراط مستقیم حقیقی است باید ببیند دشمن دارد یا نه و اگر دشمن نداشت باید در حقیقت بودن حرف و عملش تردید کند.

وی با تأکید بر اینکه حقیقت شب‌های قدر وجود مبارک حضرت زهرا(س) است، ابراز کرد: جرم حضرت دفاع از امام زمانش و بیان دین واقعی بود. با ایشان کاری کردند که در روزهای آخر حتی توان نشستن هم نداشت.

استاد حوزه علمیه افزود: امت عصر غیبت از امام زمانی دم می‌زنند که وقتی ظهور مطلق برایش اتفاق می‌افتد بساط ظلم را جمع می‌کند و طبیعی است امتی که از ایشان دم می‌زنند مقابل ابلیس قد علم کرده و دشمنان زیادی دارند.

آقامیری با بیان اینکه بالاترین آرزوی هر مؤمن و منتظر در زمان غیبت، در رکاب حضرت بودن است، گفت: چنین کسی باید بپذیرد اسلام واقعی دشمن دارد، چون ظهور امام زمان(عج) دستگاه طاغوت را در هم می‌کوبد. برای اینکه در رکاب حضرت باشیم باید یک مبارزه درونی داشته باشیم که ثمره‌اش ظهور درونی است و دوم مبارزه بیرونی که ثمره‌اش ظهور مطلق حضرت ولی عصر(عج) است. اگر کسی می‌خواهد در ظهور مطلق حضرت موثر باشد و به درد بخورد باید از مرحله ظهور درونی‌اش عبور کرده باشد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه وقتی امام زمان(عج) حاکم ملک درونی فرد نباشد و نفس عماره بر آن حکومت کند در بیرون به درد امام زمان نمی‌خورد، ابراز کرد: بزرگان به ما یاد دادند که شب قدر شب ترمیم است؛ در شب قدر همه حجاب‌ها بین خدا و بنده کنار رفته و همه اسباب فراهم است. شب قدر در کنار همه حوائجی که داریم از خدا بخواهیم ظهور درونی را برای ما رقم بزند.

آقامیری با تأکید بر اینکه شب قدر خاصیتی دارد که می‌تواند یک عمر عقب‌ماندگی را جبران کند، خاطرنشان کرد: امروز در عصر غیبت کبری دم از امام زمان(عج) زدن هزینه دارد و باید آن را بپذیریم و در مسیر حضرت استقامت مستمر داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha