برنامه کانون‌های مساجد قزوین در ایام ولادت امام حسن (ع)
کد خبر: 4049926
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰

برنامه کانون‌های مساجد قزوین در ایام ولادت امام حسن (ع)

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین گفت: به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی (ع) برنامه‌های متعددی در کانون‌های مساجد استان قزوین برگزار می‌شود.

حجت الاسلام رمضانی کانون های مساجد قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی رمضانی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پانزدهم ماه مبارک رمضان برابر با ولادت کریم اهل‌بیت امام حسن مجتبی (ع) است که به همین مناسبت برنامه‌های متعددی در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری مراسم جشن و سخنرانی، محافل انس با قرآن کریم، برگزاری مسابقات فرهنگی و کتابخوانی، برگزاری افطاری ساده و سفره کریمانه از جمله برنامه‌های کانون‌های مساجد استان قزوین به مناسبت ولادت امام دوم شیعیان است.

این مسئول خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های کانون های مساجد در ماه مبارک رمضان توزیع بسته‌های معیشتی و غذای گرم در بین خانواده‌های نیازمند است که این برنامه به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی (ع) و به تأسی از سیره و سبک زندگی کریم اهل بیت (ع) به صورت ویژه در کانون‌های مساجد استان برگزار و با مشارکت خیران بسته‌های معیشتی و غذای گرم در نقاط مختلف استان در بین خانواده‌های نیازمند توزیع می‌شود.

حجت‌الاسلام رمضانی با اشاره به ضرورت تبیین سیره اهل بیت (ع) خاطر نشان کرد: جامعه امروز ما نیازمند ترویج سبک و سیره اهل بیت (ع) است و مناسبت‌هایی نظیر ولادت امام حسن مجتبی (ع) فرصتی است تا با تبیین زندگی اهل بیت (ع) از آن‌ها الگو بگیریم.

وی یادآور شد: در حدیثی از امام حسن مجتبی (ع) آمده است «همانا محبّت و دوستي با ما (اهل بيت رسول خدا) سبب ريزش گناهان از نامه اعمال می‌شود، همان‌طور که وزش باد، برگ درختان را می‌ريزد» ان شاالله همه ما با الگوگیری از اهل بیت (ع) ارادت و محبت خود را به معنای واقعی کلمه به خاندان پیامبر اکرم (ص) نشان دهیم.

انتهای پیام
captcha