جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی گلستان برگزار شد
کد خبر: 4046561
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸
با محوریت ماه مبارک رمضان

جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی گلستان برگزار شد

یکصدوچهارمین جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی گلستان با محوریت ماه مبارک رمضان با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی گلستان روز گذشته، 14 فروردین در گلستان برگزار شد.

جلسه شئون فرهنگی ماه رمضان در تبلیغات ایلامی گلستانبه‌ گزارش ایکنا از‌ گلستان، یکصدوچهارمین جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی گلستان با محوریت ماه مبارک رمضان با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی‌ گلستان، معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری گلستان و مسئولان فرهنگی دستگاه‌های اجرایی روز گذشته، 14 فروردین در سالن اجتماعات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان در این جلسه بیان کرد: بازگشت به فرهنگ حقیقی اسلام، سیره اهل بیت(ع) و سبک زندگی اسلامی موجب رفع همه مشكلات جامعه می‌شود و نهادها و سازمان‌های فرهنگی باید با تلاش مضاعف مردم را با آرمان‌های اصیل انقلابی و سبک زندگی اسلامی آشنا كنند.

حجت‌الاسلام گرزین با بیان اینکه متاسفانه بخشی از معضل‌ كنونی جامعه كه فرهنگ اسلامی ما را دستخوش آسیب كرده، فرهنگ وارداتی غرب است كه باید با آن مقابله شود، تصریح‌ کرد: ریشه غلط بسیاری از مشکلات جامعه نشئت گرفته از فرهنگ است و اگر بخواهیم در بسیاری از مسائل پیشرفت داشته باشیم باید نگاه ویژه‌ای به فرهنگ داشته باشیم.

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه ماه رمضان فرصتی برای خودسازی و آگاه‌سازی افراد است، افزود: هدف از برگزاری این جلسه این است که به ماه رمضان نگاه ویژه‌تری داشته باشیم و همه اعضای دستگاه‌های فرهنگی با ارائه راهکار و ایده‌پردازی‌های مناسب و با یک اراده جمعی حفظ و شئون این ماه تلاش مضاعف داشته باشند.

حجت‌الاسلام گرزین به جهاد تبیین یک فرضیه قطعی و فوری مدنظر مقام معظم رهبری اشاره کرد و‌ گفت: با توجه به فوریت جهاد تبیین این یک وظیفه شرعی و مورد اهتمام دستگاه‌های فرهنگی است که با ظرفیت خود در جهت آگاه‌سازی و امیدآفرینی تلاش کرده، لذا اهمیت مسائل فرهنگی و تبیینی باید به عنوان نقشه راه در سال 1401 قرار بگیرد و بتوانیم در بعد فرهنگی اعلم جهاد تبیین را بلند کنیم.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری گلستان در این جلسه ضمن تبریک فرارسیدن ماه‌ رمضان، افزود: در جلسه شئون فرهنگی تمامی اعضای دستگاه‌های فرهنگی راهکارها و نظرات خود را بیان می‌کنند اما آنچه باید مورد توجه و اهتمام قرار بگیرد میدانی عمل کردن این موضوع است.

مهاجر با بیان اینکه برای تحقق مسائل فرهنگی همه ظرفیت‌ها باید پای کار بیایند، افزود: اهمیت ماه رمضان برکسی پوشیده نیست، لذا باید با افرادی که به نوعی با هنجارشکنی حرمت این ماه را حفظ نمی‌کنند مقابله کرده و اجازه بی‌حرمتی به آنها ندهیم و این مقوله برعهده یک دستگاه فرهنگی نیست بلکه همه باید متحد شوند.

در پایان جلسه هریک از مدیران دستگاه‌های اجرایی نظرات و پیشنهاد‌های خود را در جهت حفظ شئون فرهنگی در ماه رمضان ارائه کردند.

انتهای پیام
captcha