اجرای رزمایش فرهنگی در فضای اردوگاه شهید باکری
کد خبر: 4043692
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۷

اجرای رزمایش فرهنگی در فضای اردوگاه شهید باکری

مسئول اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه کربلای مازندران، از برگزاری برنامه افتتاحیه راهیان نور در اردوگاه شهید جعفرزاده و شهید بلباسی خبر داد و گفت: همچنین در فضای اردوگاه شهید باکری رزمایش فرهنگی با زبان هنر، برای کاروان‌ها اجرا می‌شود.

محمد عباسپور، مسئول اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه کربلای مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران، محمد عباسپور، مسئول اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه کربلای مازندران، عصر دیروز، 25 اسفندماه در جمع خبرنگاران راهیان نور، گفت: امسال برنامه راهیان نور با دعای همه مشتاقین عرصه ایثار و شهادت اتفاق افتاد و شاهد حضور پررنگ همه مردم از گروه‌های مختلف در برنامه امسال هستیم.

وی افزود: سپاه کربلا در راستای موضوع راهیان نور سلسه اقداماتی انجام داد که آن مردمی کردن راهیان نور و بحث ارزان‌سازی سفر با کمک خیرین بود که امسال این اتفاق در مازندران رقم خورد و این مجموعه با کمک خیرین توانست در مسئله اسکان و تغذیه زائر کاهش هزینه داشته باشد که با کیفیت‌ترین و مناسبت‌ترین خدمات برای زائرین مناطق عملیاتی همراه است.

عباسپور تصریح کرد: سلسه اقدامات دیگر آماده کردن بستر‌های راهیان نور، که مهم‌ترین آن هوشمندسازی نام‌نویسی کاروان‌های راهیان نور بود. در گذشته به صورت سنتی ثبت نام انجام می‌شد و آن دسته از مردمی که به صورت خودرو‌های شخصی درصدد بودند تا در اردوی‌های راهیان نور شرکت کنند، دسترسی به مراکز ثبت نام نداشتند. امسال سامانه‌ای طراحی شد و علاقه‌مندان از ۵ بهمن‌ماه در این سامانه نام‌نویسی کردند. در این سامانه بازه‌های نام‌نویسی از ۱۷ اسفند تا ۴ فروردین ماه تعریف و در سامانه بخش اسکان هم در اختیار زائرین قرار گرفت و  تشرف به مناطق عملیاتی به صورت پیشنهادی مشخص شد.

وی با بیان اینکه سیر تشرف به مناطق عملیاتی به صورت پیشنهادی در دستور کار قرار گرفت، افزود: کاروان‌هایی که از مازندران به سمت جنوب حرکت می‌کنند، پس از رسیدن به خوزستان، غروب روز اول را در اردوگاه شهید جعفزاده اندیمشک اسکان می‌یابند و صبح روز بعد برای بازدید از یادمان فتح المبین و یادمان شهدای هفت تپه راهی می‌شوند.

مسئول اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه یادمان شهدای هفت تپه با همت همه دلسوزان عرصه ایثار و شهادت و با تدفین دو شهید گمنام احیا شد، اظهار کرد: کاروان‌ها بعد از ظهر پس از بازدید این دو یادمان به سمت خرمشهر و اردوگاه شهید بلباسی در خرمشهر راهی می‌شوند و دو شب در این اردوگاه اسکان می‌یابند.

وی ادامه داد: روز دوم بازدید کاروان‌ها از یادمان عملیاتی والفجر هشت و اروند کنار که یکی از مناطق عملیاتی لشکر پرافتخار لشکر ۲۵ کربلا است حضور می‌یابند و بعدازظهر کاروان‌ها به سمت ارودگاه به صرف نهار باز می‌گردند و بعد از ظهر هم کاروان‌ها به سمت یادمان نهر خیرین و بازدید از یادمان شلمچه راهی می‌شوند.

عباسپور گفت: روز بعد هم کاروان‌ها به سمت یادمان طلائیه و هویزه راهی می‌شوند و آخرین حضور کاروان‌ها هم که اختتامیه راهیان نور است حضور زائرین در معراج شهدای شهید محمودوند اهواز است.

وی ادامه داد: همه کاروان‌ها از فضای معنوی راهیان نور استقبال کردند و امسال حضور خودرو‌های شخصی پررنگ بود. باید به این سمت برویم که اردوی راهیان نور را مردمی کنیم مثل مدل مردمی کردن پیاده روی اربعین، این بستر مهیا شود که مردم با خودرو‌های شخصی از راهیان نور در سال‌های آینده استفاده کنند.

این مسئول بیان کرد: در دو مجموعه اسکان کاروان راهیان نور مازندران، که یک اردوگاه شهید جعفرزاده اندیمشک، و دیگری اردوگاه شهید بلباسی در خرمشهر به اضافه یادمان شهدای هفت تپه، حدود ۲۵۰ خادم مشغول فعالیت در عرصه‌های مختلف فرهنگی، خدماتی، پشتیبانی، بهداری و بهداشت و سلامت و ... هستند که از این تعداد ۱۰۰ نفر بانو و ۱۵۰ نفر آقا هستند.

وی با بیان اینکه خادم‌الشهدا در ایام راهیان نور هرساله حضور پیدا می‌کنند و در دوران کرونا در مسئله مبارزه با کرونا در عرصه‌های جهادی فعالیت می‌کردند، افزود: یکی از برنامه‌های خوب فرهنگی در اردوی راهیان نور برنامه فرهنگی شهید بصیر است. وقتی کاروان‌های در اردوگاه شهید حعفرزاده مستقر شدند، یک کاروان به صورت پیش‌قراول درآمده و به عنوان مداح و راوی در کاروان‌ها حضور پیدا می‌کند و برنامه به صورت تجمیعی برای همه کاروان‌ها برگزار می‌شود. همین برنامه در اردوگاه شهید بلباسی اجرا می‌شود که در بازدید از مناطق عملیاتی کاروان‌ها به صورت تجمیعی در یک منطقه عملیاتی بوده و برنامه‌ها انجام می‌شود.

عباسپور گفت: سلسه برنامه‌های دیگری هم در اردوگاه شهید جعفرزاده و شهید بلباسی برگزار می‌شود برنامه افتتاحیه راهیان نور است. در اردوگاه شهید بلباسی برنامه‌های فرهنگی و رزمایش فرهنگی و در فضای اردوگاه شهید باکری با زبان هنر، برای کاروان‌ها اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: درهمه اردوگاه‌ها تیم‌های بهداری و باحضور پزشکان حاضر مستقر هستند و بحث تغذیه و هم پشتبانی با حضو رخادمین انجام می‌گیرد که هر روز، یک هزار پرس غذای گرم در اختیار کاروان‌ها قرار می‌گیرد.

این مسئول اظهار کرد: از روز ۱۷ اسفند که شاهد حضور کاروان‌های هستیم، تا به امروز ۲۵ اسفند حدود ۵ هزار زائر مازندرانی از یادمان‌ها و مناطق عملیاتی بازدید کردند.

انتهای پیام
captcha