کرسی تلاوت و تفسیر قرآن در علی‌آباد کتول برگزار شد+ عکس
کد خبر: 4043511
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲

کرسی تلاوت و تفسیر قرآن در علی‌آباد کتول برگزار شد+ عکس

سیصد و پنجاه‌و ‌‌هفتمین‌ کرسی تلاوت و تفسیر قرآن، با عنوان «مولود نیمه شعبان و جوانان نمونه» شامگاه 24 اسفندماه در مصلای امام رضا(ع) علی‌آباد کتول برگزار شد.

امیر حسین رحمتی قاری ممتاز کشویبه گزارش ایکنا از گلستان، مراسم سیصد و پنجاه‌وهفتمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن، با عنوان «مولود نیمه شعبان و جوانان نمونه» روز گذشته 24 اسفندماه پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در مصلای امام رضا(ع) علی‌آباد کتول برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دعای توسل با نغمه کربلایی عبدالله کرامتی مداح اهل بیت(ع) انجام شد و در ادامه سوره مبارکه ابراهیم آیات ۱۲ تا ۲٠ و سوره مبارکه کوثر توسط حاج محمد دیلم کتولی قرائت شد.

محمد‌باقر زنگانه در ادامه شرح حکمت 428 نهج‌البلاغه امیرالمؤمنین امام علی(ع)، گفت: امروز تنها براى كسانى روز عيد است كه روزه آن‌ها مقبول درگاه پروردگار و عبادت‌هاى شبانه آنان مورد پذيرش او قرار گرفته باشد بنابراين هر روزى كه در آن عصيان خداوند نشود آن روز، عيد است.

در ادامه مراسم اجرای نوجوانان گروه نسیم غدیر به سرپرستی کربلایی عبدالله کرامتی به مناسبت میلاد با سعادت حضرت بقیة الله(عج) برگزار شد.

همچنین در این جلسه سوره مبارکه یوسف(ع) آیات 7 تا 22 توسط قاری ممتاز کشور امیرحسین رحمتی قرائت شد و مباحث تفسیری توسط‌ حجت‌الاسلام قنبری امام جمعه شهر فاضل‌آباد ارائه شد.

حجت‌الاسلام قنبری به روایتی از امام سجاد(ع)  که می‌فرماید: «انَّ اهلَ زمانِ غَیبَتِهِ و القائلین بِامامَتِهِ و المنتظرینَ لِظَهوره أفضَلُ مِن أهلِ کُلِّ زمان» اشاره کرد و گفت: در زمان غیبت دو فرهنگ رایج می‌شود، فرهنگ ابتذال که در روایات ما ۵۰ نشانه از آن بیان فرمودند و دیگری فرهنگ انتظار (احساس حضور و معنویت) که معنا و مفهوم انتظار واقعی همان حرکت به سمت صلاح است.

انتهای پیام
captcha