نقش چشمگیر خیرین در حمایت از فعالیت‌های قرآنی
کد خبر: 4043180
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴

نقش چشمگیر خیرین در حمایت از فعالیت‌های قرآنی

مدیر ‌جامعةالقرآن شهرستان گرگان گفت: متأسفانه با شیوع ویروس کرونا بسیاری از مؤسسات به دلیل نبود حمایت کافی از فعالیت باز ماندند، لذا نقش خیرین در حمایت از فعالیت و جامعه قرآنی حائز اهمیت است.

فاطمه رضوانی مدیر جامعه القران شهرستان گرگانفاطمه‌ رضوانی، مدیر‌ جامعةالقرآن شهرستان گرگان در‌ گفت‌وگو با ایکنا از‌ گلستان اظهار کرد: مؤسسه جامعةالقرآن کریم از سال 1382 با هدف ترویج فرهنگ قرآن و ایجاد ارتباط هر چه عمیق‌تر و ماندگارتر نسل جوان با قرآن، زیر نظر محمد‌حسین طباطبایی در گلستان تأسیس شد.

وی با بیان‌اینکه استان گلستان دارای دو مرکز  جامعةالقرآن در شهر گرگان و علی آباد کتول است که این مراکز خود نیز دارای شعب مختلف در سطح شهرستان هستند، تصریح‌‌ کرد: به طور کلی 25 مرکز فعال جامعةالقرآن در سطح استان وجود دارد که 2 دبستان با رویکرد قرآنی و 4 مهدکودک زیر نظر جامعةالقرآن با مجوز بهزیستی فعالیت می‌کنند.

رضوانی تصریح ‌کرد: این مرکز یک نعمت بزرگ و ارزشمند برای پرورش استعدادهای قرآنی این شهر است که با توجه به استقبال خوب خانواده‌ها این مرکز در طول سال دوره‌های مختلف قرآن‌آموزی را برای رده‌های سنی خردسالان، نوجوانان و جوانان برگزار می‌کند.

مدیر ‌جامعة‌القرآن شهرستان گرگان با بیان‌اینکه‌ قرآن‌آموزان در رده‌های سنی مختلف در این مرکز به فراگیری آموزه‌های قرآنی مشغول هستند، افزود: حفظ موضوعی قرآن به روش اشاره، حفظ سوره‌های جزء 30، صحیح‌خوانی قرآنی ویژه خردسالان و برگزاری دوره ترتیل، تجوید، حفظ تخصصی قرآن، تدبر در قرآن و سبک زندگی اسلامی ویژه نوجوانان و بزرگسالان برگزار می‌شود.

مدیر دفتر مرکزی جامعةالقرآن استان‌ گلستان بیان‌کرد: 250 مربی قرآن در مراکز مختلف این مرکز مشغول فعالیت هستند و بیش از 6 هزار قرآن‌آموز تحت پوشش قرار دارند که 52 نفر حافظ کل قرآن در سطح استان که 38 نفر آنها از گرگان و 4 نفر از شهرستان کلاله است.

مدیر ‌جامعةالقرآن شهرستان گرگان گفت: یکی از اقدامات جامعةالقرآن گرگان ایجاد تفاهم‌نامه با سازمان فرهنگی ورزشی بود که توانستیم بسیاری از طرح‌های قرآنی با رویکرد فرهنگی در مناسبت‌های مختلف را اجرا و زمینه خوبی برای فعالیت‌های قرآنی و جذب فعالان قرآنی فراهم کنیم.

رضوانی یکی از چالش‌های پیش‌روی جامعةالقرآن را نبود خیرین قرآنی دانست و گفت: متأسفانه در ایام کرونا آسیب‌های بسیاری متوجه جامعه قرآنی شد اما به همت فعالان قرآنی جامعةالقرآن و هم‌فکری مدیران توانستیم گروه‌های بسیاری را در فضای مجازی تشکیل داده و مخاطبین خود را جذب کنیم.

مدیر‌ ‌جامعةالقرآن شهرستان‌ گرگان ادامه داد: در زمان کرونا تنها چیزی که از سبد حمایتی خانواده‌ها کم شد فعالیت قرآنی بود زیرا بسیاری از مؤسسات قرآنی به دلیل کمبود منابع اعتباری از فعالیت بازماندند و کارشان متوقف شد، لذا وجود خیرین قرآنی و بها دادن به قرآن و مربیان قرآنی برای آموزش از دغدغه‌های اصلی مؤسسات و جامعةالقرآن‌ها است.

رضوانی با بیان اینکه یکی از راهکار‌های ترویج فرهنگ قرآن بحث فرهنگ‌سازی در جامعه است، تصریح کرد: برای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه، باید نگاه ویژه‌ای به مراکز قرآنی داشته باشیم، زیرا جامعه‌ای که با قرآن عجین شود کمتر دچار آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود و مسئولان باید به این امر توجه ویژه‌ای داشته باشند که هزینه و سرمایه‌گذاری برای ترویج آموزه‌های قرآنی ثمرات خوبی در آینده ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha