توزیع 2 هزار بسته معیشتی از محل موقوفه معزالوزاره در شیراز
کد خبر: 4042646
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
در قالب طرح «قرار دوازدهم»؛

توزیع 2 هزار بسته معیشتی از محل موقوفه معزالوزاره در شیراز

همزمان با دهه مهدویت و در آستانه نیمه شعبان، در قالب طرح «قرار دوازدهم»، دو هزار بسته معیشتی از محل موقوفه معزالوزاره شیراز میان نیازمندان توزیع می‌شود.

توزیع بسته معیشتی، موقوفه معزالوزاره شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، محمدعلی رضایی، نماینده و وکیل موقوفه معزالوزاره شیراز، امروز، 22 اسفندماه در مراسم توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان از محل این موقوفه، گفت: در سال ۱۴۰۰ موقوفه معزی چهار مرحله بسته معیشتی میان نیازمندان شیراز توزیع کرده است.

وی افزود: این مرحله از توزیع بسته‌های معیشتی در قالب اجرای طرح «قرار دوازدهم» با همکاری سازمان بسیج مداحان و هیئت‌های مذهبی سپاه فجر فارس، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس و هیئت منتظران وصل شیراز به‌صورت مشترک اجرا می‌شود.

رضایی با بیان اینکه در این طرح دو هزار بسته معیشتی به میمنت میلاد حضرت ولی‌عصر(عج) تهیه شده است که میان جامعه هدف توزیع می‌شود، گفت: هر بسته به ارزش ۵۵۰ هزار تومان شامل برنج، رب گوجه فرنگی، ماکارونی، سویا و حبوبات است.

وکیل موقوفه معزالوزاره شیراز در خصوص نیت واقف نیز بیان کرد: نیت واقف خیر‌اندیش اطعام و روضه‌خوانی در ماه‌های محرم و رمضان و شب‌های جمعه ماه رجب و شعبان است.

وی ادامه داد: همچنین از محل این موقوفه پیشتر در مواقع حساس و ضروری از جمله وقوع سیل در شیراز و سیستان و بلوچستان، زلزله و شیوع کرونا کمک‌های فراوان و تأثیرگذاری در حوزه خدمات اجتماعی صورت پذیرفته است. از جمله کارهای جهادی عظیم این موقوفه در زمان شیوع کرونا حضور در بیمارستان‌هایی که بیماران کرونایی بستر بودند، حمایت از کادر درمان، اطعام کارتن خواب‌های شیراز در زمان شیوع بیماری کرونا، ضدعفونی معابر و محلات که بخش عمده‌ای از این فعالیت‌ها با همکاری هیئت منتظران وصل و کانون بسیج مداحان سپاه فجر فارس صورت پذیرفته است.

رضایی یادآور شد: به‌طور کلی از محل موقوفه پنج هزار بسته معیشتی توزیع شده است و امروز نیز علاوه بر این کمک‌ها دو هزار بسته معیشتی نیز توزیع می‌شود.

وکیل موقوفه معزالوزاره شیراز درباره شیوه توزیع بسته‌ها نیز گفت: نحوه توزیع بسته‌های معیشتی جامعه هدف شناسایی شده در شهر شیراز و مناطق محروم در استان است به‌ویژه خانواده‌هایی که با شیوع ویروس کرونا آسیب بسیار دیده‌اند.

وی در پایان بیان کرد: رقبات موقوفه معزالوزاره از ابتدای پل معالی‌آباد تا انتهای صنایع در شیراز و همچنین سه دانگ از گلستان شمالی است که دارای حدود ۱۰ هزار رقبه است و بیش از پنج هزار رقبه آن شناسایی و دارای رابطه استیجاری است.

انتهای پیام
captcha