600 معتاد متجاهر در اردبیل شناسایی شد
کد خبر: 4042151
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴

600 معتاد متجاهر در اردبیل شناسایی شد

مدیرکل سازمان بهزیستی استان اردبیل، گفت: آمار معتادان به مواد مخدر در استان اردبیل به 60 هزار نفر رسیده که 600 نفر از آن‌ها معتاد متجاهر هستند.

معتاد متجاهر به گزارش ایکنا از اردبیل، بهزاد ستاری، مدیرکل سازمان بهزیستی استان اردبیل، ۲۰ اسفندماه، در اردبیل، اظهار کرد: اجرای برنامه‌های مختلف سازمان بهزیستی استان اردبیل با جدیت در دستور کار قرار گرفته و به همین منظور تمهیدات لازم در راستای شناسایی محلات پرآسیب و روستاها برای جمعیت هدف 520 هزار نفر پیش‌بینی شده است که درصدد هستیم با شناسایی محیط‌های آموزشی، خانواده، محیط‌های کاری و محیط‌های عمومی به اهداف خود دست یابیم.

وی بیان کرد: اهمیت به موضوع پیشگیری از اعتیاد در استان اردبیل و مبارزه با مواد مخدر و بهزیستی از اهم مواردی است که به صورت مستمر پایش و نظارت می‌شود که با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده آمار معتادان به مواد مخدر در استان اردبیل کاهش یافته و به 60 هزار نفر رسیده که از این میزان 600 نفر معتاد متجاهر هستند.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان اردبیل، ادامه داد: 20 هزار و 707 نفر طبق آمار اعلام شده در چرخه درمان اعتیاد قرار گرفته که 2 هزار نفر موفق به ترک اعتیاد شده‌ و 11 کمپ ترک اعتیاد در نقاط مختلف استان اردبیل فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و 600 نفر خدمات مختلفی به مقیمان ارائه می‌کنند.

ستاری، در ادامه با اشاره به پوشش مناسب غربالگری آمبلیوپی در استان تصریح کرد: پیشگیری از معلولیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های اساسی در این زمینه برای غربالگری کودکان 3 تا 6 ساله در دستور کار قرار گرفته، به طوری کودکانی که مورد سنجش قرار بگیرند مورد درمان قرار می‌دهیم و ارائه خدمات به جامعه هدف در دستور کار است.

وی اظهار کرد: اجرای طرح کاهش و کنترل خشونت‌های خانگی علیه زنان و دختران با محوریت خانواده به صورت پایلوت در استان اردبیل اجرایی می‌شود که درصدد هستیم با همکاری‌های به عمل آمده شاهد تحقق اهداف مورد نظر در استان باشیم که این موضوع به عنوان اولویت اساسی مطرح است.

انتهای پیام
captcha