انتقاد نهاد آمریکایی از استانداردهای دوگانه واشنگتن
کد خبر: 4041898
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶

انتقاد نهاد آمریکایی از استانداردهای دوگانه واشنگتن

شبکه «سازمان‌های فلسطینی- آمریکایی» از رئیس‌جمهور آمریکا خواست در قبال اشغال سرزمین‌های فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی، سیاستی یکسان با موضع آمریکا در قبال حمله روسیه به اوکراین اتخاذ کند.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، این شبکه که نمایندگی 31 سازمان فلسطینی-آمریکایی در ایالات‌متحده را بر عهده دارد، در نامه‌ای که خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا ارسال کرده است، خواستار بررسی مجدد نحوه برخورد ایالات‌متحده با مسئله آسیب غیرنظامیان از جنگ  شده است. 

در این نامه آمده است: ما به عنوان آمریکایی‌های فلسطینی به خوبی می‌دانیم که مردم اوکراین از خانه‌های خود فرار می‌کنند و در جستجوی امنیت هستند. اجداد ما به زور از سوی رژیم صهیونیستی  از خانه‌های خود اخراج شدند، فرزندان و نوادگان آن‌ها از سال 1948 همچنان در اردوگاه‌های پناهندگان به سر می‌برند و کسانی که فرار نکردند امروز در فلسطین اشغالی در چارچوب قوانین آپارتاید اسرائیل زندگی می‌کنند.

این سازمان‌ها با اعتراض به  عدم مساعدت دولت آمریکا به آوارگان فلسطینی در مقایسه با آوارگان اوکراینی، خواستار اعمال استانداردهای یکسان برای همه قربانیان جنگ و اشغالگری شدند.

در ادامه افزوده شده است: ما از استانداردهای دوگانه اعمال شده احساس اضطراب و شگفتی می‌کنیم.  خانواده‌های فلسطینی ما زمانی که تلاش کردند از حقوق خود برای زندگی در سرزمین خود دفاع کنند، به عنوان تروریست شناخته شدند. ایالات متحده برای حمایت از اوکراینی‌ها هزینه می‌کند اما در قبال مردم فلسطین  برای تداوم ستم و تبعیض به اشغالگران کمک مالی می‌کند.

دولت آمریکا یک کارزار جهانی را برای تحریم روسیه و اعمال تحریم‌ها علیه آن رهبری می‌کند، در حالی که در داخل ایالات متحده تحریم مسالمت‌آمیز علیه اشغالگری و شهرک‌سازی‌های غیرقانونی را جرم می‌داند.

در پایان این نامه ضمن تأکید بر اینکه، دیگر نمی‌توان مسئله فلسطین را نادیده گرفت، تنظیم‌کنندگان خواهان مواجه با مسئله اشغالگری و نقض حقوق فلسطینی با رویکردی یکسان با سایر بحران‌ها شده و تأکید کردند دولت آمریکا دیگر نمی‌تواند به تبعیض آشکار خود علیه فلسطینی‌ها ادامه دهد.

انتهای پیام
captcha