قدردانی رئیس جهاد دانشگاهی کرمان از فعالیت‌های سپاه+ عکس
کد خبر: 4041813
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۵

قدردانی رئیس جهاد دانشگاهی کرمان از فعالیت‌های سپاه+ عکس

به مناسبت هفته پاسدار، رئیس جهاد دانشگاهی کرمان با فرمانده سپاه ثارالله استان دیدار و از فعالیت‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تقدیر کرد.

سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، امروز ۱۸ اسفندماه و به مناسبت هفته پاسدار، رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان به همراه معاونان این نهاد با حضور در سپاه ثارالله کرمان با فرمانده سپاه ثارالله استان دیدار کردند.

سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه ثارالله استان در این دیدار ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با بیان اینکه خدمات سپاه وظیفه نیست بلکه رسالت سپاه است، گفت: بر اساس رسالت و قانون، سپاه عباس انقلاب است.

وی با بیان اینکه بنیان سپاه در عاشورا گذاشته شد و در سال ۱۳۵۷ به دست امام راحل ظهور کرد، ادامه داد: امام خمینی سالروز ولادت بقای دین خدا امام حسین(ع) را روز پاسدار نام‌گذاری می‌کند که این فلسفه سپاه را نشان می‌دهد.

سردار معروفی با بیان اینکه سپاه اگر بخواهد کار حسینی انجام دهد باید مولفه‌های عباس(ع) در وجود آن نهادینه شود، افزود: بصیرت، وفا و ادب از جمله این مولفه‌ها است که خروجی آن امروز حاج قاسم است و امروز در تعریف سپاه می‌گوییم «سپاه یعنی شهید سلیمانی، شهید سلیمانی یعنی سپاه» که نه جاه طلب است و نه فرصت طلب، یک وظیفه ذاتی و یک رسالت دارد.

وی تصریح کرد: فلسفه وجودی سپاه انقلابی، اعتقادی و مردمی است و بر این اساس سپاه فدای انقلاب اسلامی، ولایت و ملت بزرگ ایران می‌شود و متعلق به هیچ گروه و حزبی نیست.

وی ضمن تقدیر از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی بر همکاری این دو نهاد انقلاب اسلامی به ویژه در عرصه علمی و طراحی نرم‌افزاری برای جدا کردن موضوعات حوزه اقتصاد، معیشت، تولید و اشتغال از حوزه سیاست تاکید کرد و گفت: توانمندسازی و اشتغال جوانان از نکات بسیار مهم است که باید به آن توجه شود.

مهدی بازمانده، رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان نیز در این دیدار ضمن تبریک اعیاد شعبان‌المعظم و روز پاسدار بیان کرد: سپاه در عرصه ملی و بین‌المللی ثابت کرد نقش موثری در عرصه‌های مختلف علمی، اجتماعی، فرهنگی وغیره دارد و مردم نیز این امر را به وضوح لمس کرده‌اند و سپاه الگوی پیشرفت جامعه است و این رشادت‌ها، فداکاری‌ها و ایثارگری‌های پاسداران انقلاب اسلامی قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه تلاش‌های مجموعه سپاه در استان کرمان به ویژه در عرصه محرومیت‌زدایی قابل توجه است، گفت: سپاه نشان داده در هر حوزه‌ای که برای کمک به مردم و رفع مشکلات ورود کرده است آن مشکل در کوتاه‌ترین زمان ممکن حل شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان با اشاره به اقدامات اخیر سپاه در جنوب کرمان، خاطر نشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مجموعه جهاد دانشگاهی هر دو مولود انقلاب اسلامی هستند که به دستور امام خمینی(ره) تاسیس شدند و این وجه مشترک این دو نهاد انقلابی است.

وی در ادامه به فعالیت‌های جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: جهاد دانشگاهی کرمان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و به ویژه صنعت و معدن ورود کرده است و فعالیت‌های خوبی در یک سال گذشته در این عرصه انجام شده است.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در عرصه‌هایی ورود می‌کند که خلاء وجود دارد، گفت: اعتقاد داریم باور، اراده و توان در جوانان بومی استان در حوزه‌های مختلف وجود دارد و امیدواریم بتوانیم مسیر پیش‌ رو را با موفقیت ادامه دهیم.

رئیس جهاد دانشگاهی کرمان به اقدامات فرهنگی انجام شده در استان و در دومین سالگرد شهادت سردار دلها نیز اشاره کرد و از راه‌اندازی اردوهای معرفتی مسیر روشن در سومین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد و افزود: چهارچوب این برنامه مشخص شده است که طی آن دانشجویان از سراسر کشور برای حضور در این اردوها پشتیبانی خواهند شد.

انتهای پیام
captcha