آئین افتتاح ۷ پروژه آموزشی در رابر برگزار شد
کد خبر: 4041040
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲

آئین افتتاح ۷ پروژه آموزشی در رابر برگزار شد

آئین نمادین افتتاح ۷ پروژه آموزشی مدارس سردار شهید سلیمانی شهرستان رابر برگزار شد. هزینه ساخت این ۷ مدرسه بیش از ۸ میلیارد تومان برآورد شده است که توسط خیر نیکوکار حاج اکبر ابراهیمی تامین شد.

افتتاح پروژه های آموزشی در رابر

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش، امروز ۱۶ اسفندماه و همزمان با روز جانباز، آئین افتتاح ۷ پروژه آموزشی مدارس سردار شهید سلیمانی شهرستان رابر، با حضور فرمانده سپاه ثارالله، سردار حزنی معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه، مدیر کل آموزش و پرورش استان و واقف حاج اکبر ابراهیمی در رابر برگزار شد.

رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان در این مراسم با بیان اینکه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی نماد شجاعت و مظهر غرور ملی و مایه افتخار دنیای اسلام است و وظیفه ما قدم گذاشتن در راه او و ترویج مکتب ایشان است، افزود: مدرسه یک کلاسه روستای باب گلو، مدرسه یک کلاسه بابید اولیا در روستای ده دیوان و مدرسه یک کلاسه روستای کبیر هر کدام با زیربنای ۷۹ متر مربع به بهره‌برداری رسیدند.

وی افزود: مدرسه دو کلاسه روستاهای تذرج و هلیرود هر کدام با زیربنای ۱۲۲ مترمربع و اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان افتتاح شدند و دو مدرسه ۴ کلاسه در روستای گنجان با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد در حال ساخت هستند.

رضایی ضمن تجلیل از خیران مدرسه‌ساز، بیان کرد: هزینه ساخت این ۷ مدرسه نزدیک به ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برآورد شده است که توسط خیر نیکوکار حاج اکبر ابراهیمی تامین شد. وی تاکنون ۳۰ مدرسه در استان کرمان ساخته و هزینه تعمیر و بازسازی ۱۶ مدرسه آسیب دیده از سیل اخیر را نیز پذیرفته است.

وی تصریح کرد: طبق مصوبه جلسه شورای آموزش و پرورش با حضور وزیر آموزش و پرورش اردوگاه راهیان مکتب شهید سلیمانی در زمینی به مساحت ۲۹ هکتار و با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان در روز اول فروردین سال جدید و همزمان با شصت‌وپنجمین سالروز تولد سردار دلها با حضور مسئولان کشوری و استانی در کرمان کلنگ‌زنی می‌شود.

 

انتهای پیام
captcha