آغاز طرح ملی «قرار دوازدهم» با توزیع 50 هزار بسته معیشتی در مشهد
کد خبر: 4040129
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۳

آغاز طرح ملی «قرار دوازدهم» با توزیع 50 هزار بسته معیشتی در مشهد

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: طرح ملی «قرار دوازدهم» با محور ترویج مهدویت دوازدهم هر ماه در 540 بقعه متبرکه کشور اجرایی و این طرح با توزیع 50 هزار بسته معیشتی از مشهد آغاز شد.

رضا معممی مقدم، مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریهبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، رضا معممی مقدم، مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه، در مراسم افتتاحیه طرح ملی قرار دوازدهم که امروز 12 اسفندماه، همزمان در بقاع متبرکه سراسر کشور در امام‌زاده غیاث‌الدین محمد(ع) مشهد، برگزار شد، بیان کرد: اداره‌کل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی اقدامات ارزشمندی انجام ‌می‌دهد که الگویی برای ادارات اوقاف در سایر استان‌ها است و طرح قرار دوازدهم برگ زرینی از حوزه خدمات اجتماعی در کارنامه سازمان اوقاف است.

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت های سازمان اوقاف و امور خیریه در تشریح طرح قرار دوازهم عنوان کرد: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند: «خدمات اجتماعی امروز جهاد تلقی می‌شود، زمانی جهاد حضور در جنگ بود، اما امروز جهاد، جهاد مواسات و شما جهادگر هستید». همچنین چیستی قرار دوازدهم استمرار مواسات به صورت منسجم است، یعنی در طول ماه مهدی یاور جذب کنیم و اینها با کمک خیرین اقدام به تهیه بسته می‌کنند، تا در یک روز مشخص به دست نیازمندان برسد و این انسجام بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه این طرح به گونه‌ای طراحی شده که در تهیه بسته‌های معیشتی از مشارکت مردم بهره‌مند شویم، افزود: ما می‌خواهیم متکی به مهدی یاوران باشیم، تا مشارکت‌های مردمی جذب و تبدیل به بسته شود و به دست نیازمندان برسد.

معممی مقدم تصریح کرد: براساس هدف‌گذاری انجام شده در ۱۹۷ بقعه شاخص سطح یک باید حداقل ۱۱۰ مهدی یاور را شناسایی، سازماندهی و جذب در 347 بقعه سطح دو حداقل باید70 مهدی یاور شناسایی، جذب و بکار گیری شوند و در مجموع هدف‌گذاری حداقلی ما به این صورت است که در ۵۴۰ بقعه متبرکه سالانه ۵۴۰ هزار بسته معیشتی را تهیه و بین نیازمندان توزیع کنیم.

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن تاکید بر هوشمندی در شناسایی افراد نیازمند، اظهار کرد: برخی از ذاکرین، مداحان، رانندگان و کارگر مهمان‌سراها و... به دلیل شرایط کرونا بیکار شدند و در وضعیت اقتصادی خوبی نیستند، لذا باید این افراد و جامعه هدف هوشمندانه شناسایی شوند.

وی عنوان کرد: ترویج و تبلیغ مهدویت نباید فقط در زمان خاصی چون شعبانیه صورت گیرد بر این اساس در واقع طرح قرار دوازدهم تمرینی برای ظهور است، امام زمان در دولت خود قطعا عدالت اجتماعی را محقق خواهند کرد.

مععمی‌مقدم بیان کرد: امروز بالغ بر ۵۰ هزار بسته در ایران توزیع می‌شود و که افتتاحیه این طرح ملی در مشهد رقم خورد.

انتهای پیام
captcha