ترویج فرهنگ قرآنی عزم همگانی می‌طلبد
کد خبر: 4039959
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸

ترویج فرهنگ قرآنی عزم همگانی می‌طلبد

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه راه رسیدن به کمال الهی و سعادت انسان در انس با قرآن کریم است گفت: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ قرآنی عزم همگانی را می‌طلبد.

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، امروز، 11 اسفندماه در نشست شورای فرهنگ عمومی که با حضور جامعه قرآنی استان یزد برگزار شد اظهار کرد: قرآن کلام خدا است و باید در بین بندگان خدا نشر داده شود چرا که علاوه بر اینکه کلام خداوند متعال است، حاوی دستورات زندگی برای بشریت است.

وی ادامه داد: حرکت به سوی کمال الهی و راه رسیدن به مقصد اعلی و سعادت انسان در گرو انس با قرآن است و اکنون که توفیق یافته‌ایم تا در این مسیر حرکت کنیم باید این لحظات را غنیمت شمرده و در این جایگاه به نشر و ترویج آن اهتمام ورزیم.

ناصری افزود: خداوند متعال در سوره حمد آورده است: «اهدنا الصراط المستقیم» لذا باید در این مسیر که مسیری الی الله است به پیش رفته زیرا که مسیری است که پروردگار متعال خود مشخص و معین کرده تا به رفیع درجات برسیم.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه قرب الهی منوط به انس با قرآن است تا هم در این دنیا و هم در آخرت سعادت برای انسان حاصل شود، بر انس هر چه بیشتر با قرآن در زندگی همگان تأکید کرد و افزود: البته تلاوت قرآن باید با عمل به این کتاب الله همراه باشد و در این صورت سعادتمند خواهیم شد.

وی وظیفه جامعه قرآنی در زمینه گسترش و همگانی کردن قرآن کریم را یادآور شد و گفت: طرح جلسات خانگی قرآن باید به صورت محله به محله و در همه منازل اجرایی شود تا زمزمه قرآن در همه محله‌ها و در سطح استان به گوش برسد.

ناصری با اشاره به اساس و پایه انقلاب اسلامی بر مبنای قرآن بود گفت: قرآنیان در مسیری عالی گام برداشته اند و باید با راه‌های مختلف از جمله بهره مندی از فضای مجازی، توزیع دست نوشته‌هایی از معانی آیات قرآن بین عموم و ... در نشر و ترویج فرهنگ قرآن مؤثر واقع شوند و لذا اگر با نیت خالص و با هدف رضایت خداوند متعال گام برداشته شود، قطعاً موفق خواهیم بود.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) نیز نسبت به قرآن اهتمام ویژه‌ای داشتند گفت: امام با مشغله‌هایی که داشتند نسبت به تلاوت قرآن اقدام می‌کردند و ارتباط عجیب ایشان با قرآن و تلاوت شبانه روزی این امام بزرگوار زبانزد بود و خداوند نیز کمک کرد تا این حرکت عظیم و انقلاب اسلامی به پیروزی برسد.

انتهای پیام
captcha