میزان آسیب‌های اجتماعی در شأن کشور ما نیست
کد خبر: 4038555
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳

میزان آسیب‌های اجتماعی در شأن کشور ما نیست

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی، گفت: میزان آسیب‌های اجتماعی در شأن کشور ما نیست و با تقویت باورهای دینی در فرزندان می‌توان آینده آنها را بیمه کرد.

عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلیبه گزارش ایکنا از اردبیل، عزیز حبیبی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی، چهارم اسفندماه، در اولین همایش ملی «روانشناسی و دین» در اردبیل، اظهار کرد: علی‌رغم اینکه همایش به‌نوعی موضوعات اختصاصی دارد اما استقبال خوبی از آن انجام شده است.

وی با بیان اینکه اغلب پژوهش‌های اجتماعی نشان می‌دهد که باورهای دینی با شدت آسیب‌های اجتماعی رابطه مستقیمی دارد، تصریح کرد: بنیه‌های دینی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش مؤثری دارد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی، با بیان اینکه میزان آسیب‌های اجتماعی در شأن کشور ما نیست، ادامه داد: با تقویت باورهای دینی در فرزندان می‌توان آینده آنها را بیمه کرد.

در ادامه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبدالله حسنی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل، گفت: خداوند انسان را در دو بعد جسمانی و روحانی خلق کرده است.

وی، با بیان اینکه جسم مرکب روح است، تصریح کرد: روح و روان اساس انسان است و خداوند متعال از روح خود در انسان دمیده است.

حسنی، با بیان اینکه همه نعمت‌های دنیا غذای جسم انسان است، تصریح کرد: اخلاقیات غذای روح انسان هستند و ۱۲۴ هزار پیامبر برای درمان روح و روان انسان به این جهان قدم گذاشته‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیف‌اله مدبر، دبیر علمی اولین همایش ملی «روانشناسی و دین»، گفت: ۲۰۰ مقاله به این همایش ارسال شده بود که ۱۲۵ مقاله مورد پذیرش قرار گرفته است و حدود ۶۴ مقاله از دانشجویان خارجی به این همایش ارسال شده بود.

وی، با بیان اینکه بیشتر مقالات ارسالی به این همایش ترکیبی بوده و در آنها دین و روانشناسی در کنار هم قرار گرفته بودند، ادامه داد: علوم با یکدیگر فاصله گرفته‌اند و این علوم با دین هم فاصله دارد بنابراین باید علوم در مسیر دین حرکت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی نوروزی، رئیس حوزه علمیه استان اردبیل هم گفت: دانش بشری بر ۳ محور شناخت انسان، شناخت جهان و شناخت خدا پایه‌ریزی شده است.

این سخنران کلیدی ادامه داد: شناخت انسان مقدمه شناخت جهان و شناخت خداوند است و مکتب ساختارگرایی فقط جسم انسان را مورد بررسی قرار می‌داد و مکتب رفتارگرایی هم رفتار انسان را موردتوجه قرار می‌داد اما در روانشناسی کمال، انسان دارای دو بعد جسمی و روحی دیده شده است.

داود نوده‌ئی عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) هم در ارتباط مجازی با این همایش گفت: نسبت دین و روانشناسی حلقه گم شده برای ما است.

این سخنران کلیدی ادامه داد: کسی که دنبال شناخت روح و روان انسان است حتماً بایستی به جنبه رئالیستی بپردازد.

حجت‌الاسلام حمید ستوده، عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، هم در ارتباط مجازی با این همایش تصریح کرد: در روانشناسی شخصیتی باید شخصیت را از منظر دین مورد توجه قرار داد و الگوهای شخصی را می‌توان از دین استخراج کرد.

وی ادامه داد: بایستی رذایل اخلاقی با اختلالات روانی مورد توجه قرار گیرد که این همایش به صورت حضوری و مجازی برگزار و در سه پنل تخصصی هم مقالات ارائه شد.

انتهای پیام
captcha