رشد مصرف در کشور سریع‌تر از رشد تولید است
کد خبر: 4037924
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹

رشد مصرف در کشور سریع‌تر از رشد تولید است

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با اشاره به منویات رهبری درباه حمایت از تولید داخلی گفت: رشد مصرف در کشور متأسفانه سریع‌تر از رشد تولید بوده و لازم است پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه صنعت آب و برق استان پیگیری و تکمیل تا از اتلاف سرمایه جلوگیری شود.

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی‌فقیه در مازندران، امروز، دوم اسفندماه در نشست با مدیران صنعت آب و برق استان مازندران با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ الگوی مصرف در جامعه، گفت: زیرساخت‌های حوزه آب و برق باید به گونه‌ای آماده‌سازی شود که از هدر رفت این انرژی‌ها جلوگیری به عمل آید.

وی با که با بیان اینکه در آستانه روز مبعث قرار داریم و این مناسبت مهم را گرامی می‌داریم، اظهار کرد: دغدغه‌های مدیران صنعت آب و برق استان در بحت تولید و مصرف شایسته تحسین است. مدیران باید در کنار تدبیر از هدررفت نعمت‌های خدادادی جلوگیری شود.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با اشاره به منویات رهبری درباه حمایت از تولید داخلی، تصریح کرد: رشد مصرف در کشور متأسفانه سریع‌تر از رشد تولید بوده، و لازم است پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه صنعت آب و برق استان پیگیری و تکمیل شوند تا از اتلاف سرمایه جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه تحقیق و پژوهش در صنعت آب و برق با هدف افزایش تولید داخل و کاهش مصرف مورد توجه باشد، ادامه داد: امید است مدیران پاکدست و دلسوز با مبارزه با رانت و فساد در راستای توسعه کشور گام بردارند.

لائینی با بیان اینکه مازندران با بودجه استانی به جمعیت کشوری خدمات ارائه می‌دهد، افزود: ۱۱ درصد تردد کشور مرتبط با استان مازندران است و باید زمینه توسعه زیرساخت‌های پیشرفت استان در سطح ملی دیده شود.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با بیان اینکه به طور مثال ۸۸ درصد مصرف آب به بخش کشاورزی اختصاص دارد، افزود: باید الگوسازی شود تا به صورت علمی کشاورزی به گونه‌ای انجام گیرد و آب به صورت بهینه مصرف شود.

وی با بیان اینکه امید است تابستان سال آینده با خاموشی مواجه نباشیم، اظهار کرد: مازندران با ظرفیت آبی نباید از آب‌های زیرزمینی استفاده کند، بنابراین طرح بهره‌گیری از آب‌های سطحی برای مصرب آب شرب مورد توجه باشد.

انتهای پیام
captcha