فعالیت 252 مرکز نیکوکاری در لرستان
کد خبر: 4036487
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹

فعالیت 252 مرکز نیکوکاری در لرستان

مدیرکل کمیته امداد لرستان از فعالیت 252 مرکز نیکوکاری در استان خبر داد و گفت: طی ده ماهه اول امسال بالغ بر 7 میلیارد و 600 میلیون تومان به‌صورت نقدی و 81 میلیارد و 700 میلیون تومان به‌صورت کالا بین نیازمندان و محرومین جامعه توسط این مراکز نیکوکاری توزیع شده است.

جلال شیخ‌پور، مدیرکل کمیته امداد لرستانجلال شیخ‌پور، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان از فعالیت 252 مرکز نیکوکاری در استان خبر داد و گفت: از جمله مراکز نیکوکاری که با کمیته امداد همکاری دارند می‎توان از مرکز نیکوکاری حوزه علمیه و مرکز نیکوکاری فرهنگیان عشایر نام برد.

وی با بیان اینکه مراکز نیکوکاری به‌عنوان کمیته امداد محله و فارغ از بروکراسی اداری، به محرومان همان محله خدمت‌رسانی می‌کنند، افزود: از زمانی که فعالیت‌های مراکز شروع شده ما شاهد خدمات بسیار ارزشمندی به جامعه نیازمندان بوده‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد لرستان گفت: طی ده ماهه اول سال‌جاری بالغ بر 7 میلیارد و 600 میلیون تومان به‌صورت نقدی و 81 میلیارد و 700میلیون تومان به‌صورت کالا بین نیازمندان و محرومین جامعه توسط این مراکز نیکوکاری توزیع شده است.

شیخ‌پور با بیان اینکه یکی از برنامه‌هایی که کمیته امداد به‌طور جدی دنبال می‌کند خدمت‌رسانی به مردم و مهمتر از آن توانمندسازی افراد نیازمند است، اضافه کرد: توانمندسازی شاخص حرکت ما در خدمت‌رسانی و خدمت‌گذاری به محرومان است و برای خانواده‌های نیازمند که به هر علتی تعادل اقتصادی آنها به هم خورده نگاه و هدف ما ایجاد اشتغال پایدار و کمک به خودکفا شدن آنهاست.

مدیرکل کمیته امداد لرستان با بیان اینکه بخشی دیگر از توانمندسازی بعد از ایجاد شغل ساخت و تحویل مسکن و داشتن یک سرپناه و مکان امن برای زندگی است و یکی از قسمت‌هایی که به‌طور جد دنبال می‌کنیم بحث توانمندی از طریق حوزه فرهنگی است، گفت: ما در استان لرستان 21 هزار دانش‌آموز و دانشجو داریم که از امداد خدمات دریافت می‌کنند.

شیخ‌پور ادامه داد: خدمات فرهنگی ما منحصر به تأمین لوازم‌التحریر نیست بلکه اجرای کلاس‌های نشاط‌آور و آموزش مهارت‌های زندگی و کمک به آنها به سمت یک آینده روشن است ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلانی که دوره‌های مهارت‌آموزی را طی کرده‌اند.

وی اضافه کرد: از 21هزار دانش‌آموز تحت حمایت 2700 نفر دانشجو هستند که امداد تا کنون 260 نفر نخبه را  شناسایی کرده و بالغ بر 10 نفر از این تعداد مخترع  هستند و دارای اختراع‌های منحصر به فردی هستند و ما در صدد ایجاد مرکز نوآوری، پرورش و حمایت از این نخبگان هستیم.

انتهای پیام
captcha