ترویج فرهنگ مطالعه؛ زمینه‌ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 4036480
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳

ترویج فرهنگ مطالعه؛ زمینه‌ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان در نشست انعقاد تفاهم‌نامه با نیروی انتظامی استان گفت: ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و امنیتی در جامعه می‌شود.

تفاهم نامه بین نیروی انتظامی و کتابخانه های عمومی کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، محمد مخدومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، امروز، 25 بهمن‌ماه در نشست انعقاد تفاهم‌نامه با نیروی انتظامی استان کردستان اظهار کرد: ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و امنیتی در جامعه می‌شود.

وی افزود: در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، همکاری در برقراری امنیت و پیشگیری از وقوع آسیب و جرم با تعامل، مشارکت و هم‌افزایی طرفین، تعاملات علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، راه‌اندازی کتابخانه مشارکتی در مراکز آموزش ناجا، کاهش آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و امنیتی در محدوده جغرافیایی اطراف کتابخانه‌های عمومی تفاهم نامه مشترک بین نهاد کتابخانه‌های عمومی کردستان و نیروی انتظامی استان کردستان منعقد شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان بیان کرد: بر این اساس، ارائه خدمات مشاوره رایگان برای کارکنان و اعضای کتابخانه‌های عمومی؛ همکاری در برگزاری جشنواره‌ها، جلسات نقد کتاب، نشست کتابخوان، مسابقات کتابخوانی و فعالیت‌های فرهنگی با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی از جمله تعهدات فرماندهی انتظامی استان کردستان در این تفاهم نامه مشترک بود.

وی ادامه داد: ایجاد بستر مناسب به منظور شرکت کارکنان و خانواده نیروی انتظامی در جشنواره‌های کتابخوانی نظیر جشنواره کتابخوانی رضوی و بهره‌مندی کارکنان کتابخانه‌های عمومی و اعضای کتابخانه‌های عمومی از دوره‌های آموزشی انتظامی، امنیتی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با برگزاری کارگاه‌ها و جلسات مشاوره‌ای در کتابخانه‌ها از دیگر تعهدات فرماندهی انتظامی استان کردستان است.

مخدومی یادآور شد: حمایت از کتابخانه‌های واجد شرایط ناجا با اولویت مراکز آموزشی در قالب کتابخانه‌های مشارکتی، برگزاری مسابقات کتابخوانی، نقد کتاب و نشست های علمی با استفاده از منابع پیشنهادی ناجا در کتابخانه‌های عمومی استان، برگزاری نشست‌های آموزشی و برنامه‌های فرهنگی کتاب محور از جمله نقد کتاب و نشست کتابخوان در مناسبت‌های مختلف در مراکز معرفی شده از سوی ناجا و اتخاذ تمهیدات لازم برای عضویت کارکنان ناجا و خانواده‌های آنان از خدمات کتابخانه‌های عمومی به صورت رایگان برخی از تعهدات کتابخانه‌های عمومی در این تفاهم نامه مشترک با فرماندهی نیروی انتظامی استان کردستان است.

گفتنی است؛ تفاهم‌نامه مذکور با حضور علی آزادی، فرمانده انتظامی استان کردستان و محمد مخدومی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) شهرستان سنندج به امضا رسید و به مدت سه سال معتبر است.

انتهای پیام
captcha