فشارهای غرب علیه ایران برای مهار انقلاب اسلامی کارساز نیست
کد خبر: 4036456
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸

فشارهای غرب علیه ایران برای مهار انقلاب اسلامی کارساز نیست

دبیر نشست علمی ـ تخصصی طرح فردای انقلاب گفت: گسترش اسلام و بیداری اسلامی در بین جوامع مهر تاییدی است بر آنکه غرب، علی‌رغم اقدامات بسیار نتوانسته انقلاب اسلامی را کنترل و مهار کند.

طرح فردای انقلاببه گزارش ایکنا از بوشهر، نشست علمی ـ تخصصی طرح فردای انقلاب با هدف بررسی چالش‌ها، تهدید‌ها و فرصت‌های آینده انقلاب اسلامی در ابعاد گوناگون سیاسی، فرهنگی، اعتقادی و اجتماعی با حضور عبدالله نجفی اصل، جامعه‌شناس و مدرس دانشگاه فرهنگیان صبح امروز، 25 بهمن‌ماه در محل جهاددانشگاهی بوشهر برگزار شد.

 نجفی اصل با اشاره به تأثیرپذیری انقلاب اسلامی از قرآن و مکتب تشیع آن را یک انقلاب فرهنگی خواند و گفت: ورود آموزه‌های اسلامی و قرآنی به مبانی و اصول انقلاب ایران آن را از انقلاب‌های سکولار غربی همچون انقلاب فرانسه و روسیه جدا کرده است.

دبیر نشست علمی ـ تخصصی طرح فردای انقلاب ادامه داد: برای آینده هر انقلابی 3 پیش بینی قابل توصیف است؛ اول آن که دچار استحاله شود دوم آن که مهار و کنترل شود و سوم تداوم و توسعه انقلاب است که در انقلاب اسلامی ارزش های حقیقی، مطابق با فطرت انسانی است و دچار استحاله نمی‌شود، با توجه به فشارهای غرب علیه ایران از جمله تحریم‌ها که در صدد کنترل و مهار انقلاب بودند اما ناموفق شدند، این انقلاب مهار شدنی نیست.

این جامعه‌شناس اظهار کرد: گسترش اسلام در جهان و بیداری اسلامی در بین جوامع و نتایج تحقیقاتی که مبنی بر مسلمان شدن یک پنجم اروپاییان تا سال 2050 میلادی است، مهرتاییدی است بر اینکه غرب نتوانسته انقلاب اسلامی را کنترل و مهار کند.

نجفی اصل با اشاره به پیش بینی سوم یک انقلاب یعنی تداوم، توسعه و تکامل، افزود: انقلاب اسلامی با توجه به آرمان خواهی، عقل گرایی و به خصوص اعتقاد به تفکر مهدویت توانسته به تکامل و توسعه دست یابد و در همین راستا مسیر مطلوب خود را ادامه دهد.

انتهای پیام
captcha