راه مبارزه با استعمار فرا نو تبعیت از ولایت فقیه است
کد خبر: 4035653
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸
امام‌جمعه کرمان:

راه مبارزه با استعمار فرا نو تبعیت از ولایت فقیه است

امام‌جمعه کرمان با تأکید بر لزوم جهاد تبیین، گفت: در دفاع از انقلاب و دستاوردهای آن نباید لکنت زبان گرفت بلکه باید با قدرت در جهاد تبیین شرکت کرد و زاویه نگاه خود را با زاویه نگاه امام جامعه تنظیم کنیم زیرا این امر مهمترین راه برون‌رفت از این جنگ ترکیبی و مبارزه با استعمار فرا نو است.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان، امروز، ۲۲ بهمن‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه با توصیه افراد به رعایت تقوای الهی، گفت: رعایت تقوای الهی انسان را از تاریکی‌ها نجات می‌دهد.

امام‎جمعه کرمان با بیان اینکه اگر بخواهیم به اصل سعادت برسیم باید معرفت به خدا داشته باشیم و به‌صورت جدی در زندگی به آن توجه بیشتر کرد، گفت: معرفت الهی سه مرحله بسیار مهم و حساس دارد که تفکر و تعقل، علم و یقین و ایمان به خدا و خدامحوری در زندگی مراحل آن است.

وی افزود: با اینکه قرآن کریم برای اندیشه و فکر جایگاه عظیمی قائل است و بر همین مبنا باید به ایمان برسیم اما اندیشه و فکری اهمیت دارد که در راستای حقیقت ما را به راه درست برساند.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه اندیشه و فکر باعث می‌شود دیانت را از خرافات جدا کنند، افزود: دین مورد تأیید خداوند همان دینی است که با خرافات مبارزه می‌کند. راه دین راه مبارزه با خرافات و جهالت است و دیندار واقعی کسی است که به عالمان و خردمندان نزدیک باشد.

وی تصریح کرد: اولوالالباب که در قرآن به آن‌ها اشاره شده، کسانی هستند که تحلیلگر حقیقی در هر جریانی هستند و قرآن کریم برای این افراد برنامه‌هایی را اعلام می‌کند که سعادت آدمی در آن‌ها است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان ادامه داد: انسان مسلمان انسانی است با فکر و اندیشه به علم و یقین می‌رسد و چنان ایمانی در خود ایجاد می‌کند که حوادث و جریانات نمی‌تواند آن‌ را از دین جدا کند.

امام‌جمعه کرمان در خطبه دوم نماز جمعه با تبریک ولادت جواد‌الائمه(ع) و امیرالمؤمنین علی(ع)، گفت: در حالی سالگرد چهل‌وسومین پیروزی انقلاب شکوهمند را جشن می‌گیریم که در این مدت توطئه‌های فراوانی با هدایت امامین انقلاب و با همت مردم به پیروزی رسید و حرکت انقلاب اگر چه گاهی با فراز و نشیب‌های مواجه شد و دشمن گاهی این حرکت را کند کرد، اما همچنان پیش می‌رود و هیچگاه توقف نداشت.

وی با بیان اینکه در قرن حاضر با سه نوع استعمار از سوی قدرت‌های استعمارگر رو به رو هستیم که یک نوع آن استعمار کهنه است و در آن قتل، غارت و اشغال کشورها وجود دارد، افزود: نوع دیگر استعمار نو است که در آن دستگا‌های سیاسی و حاکمیت کشور در اشغال قرار می‌گیرد و در آن زور پنهانی نهفته است و بر سرنوشت مردم دخالت می‌کنند و زمینه جنگ‌های داخلی را فراهم می‌کنند.

امام‌جمعه کرمان افزود: نوع سوم، استعمار فرا نو است که امروز با آن مواجه هستیم و در آن ذهن و فکر ملت‌ها را اشغال می‌کنند و همه‌ی همت استعمارگران بر این است تا با سلطه فرهنگی کشور را تحت سلطه درآورند و ترویج فرهنگ بیگانه در دستور کار است.

علیدادی‌سلیمانی تصریح کرد: با وجود استعمار فرانو، نظام جمهوری اسلامی امروز دستاوردهای بسیار ارزشمندی در جنبه مادی و معنوی و در عرصه‌های دفاعی، امنیتی، علمی و فضایی به ارائه گذاشته است. موشک‌ها، پهبادها و پیشرفت‌های فضایی، امروز کشور ما را جزو کشورهای مقتدر قرار داده است و امروز یکی از امن‌ترین کشورهای جهان هستیم.

وی ادامه داد: در محور معنوی تربیت اسطورهای جهاد و مقاومت که در راس آن سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است را داشتیم که خود مکتبی ایجاد کرد. همچنین پیروزی بر تمام توطئه‌هایی که هر کدام از آن‌ها می‌توانست کشور و تمدنی را به سقوط بکشاند از محورهای معنوی است.

امام‌جمعه کرمان با بیان اینکه انقلاب اسلامی کانون الهام بخش آزادی‌خواهان جهان است، افزود: امروز باید توجه داشت که دشمن در جنگ ترکیبی علیه ما هر روز طرح‌هایی دارد که یکی از عملیات‌های دشمن شبه افکنی است.

وی با تأکید بر لزوم جهاد تبیین، گفت: در دفاع از انقلاب و دستاوردهای آن نباید لکنت زبان گرفت بلکه باید با قدرت در جهاد تبیین شرکت کرده و زاویه نگاه خود را با زاویه نگاه امام جامعه تنظیم کنیم زیرا این امر مهمترین راه برون‌رفت از این جنگ ترکیبی و مبارزه با استعمار فرا نو است.

انتهای پیام
captcha