اولویت تبیین ماهیت انقلاب اسلامی بیان دستاوردهای بنیادین و معنوی است
کد خبر: 4035087
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۲

اولویت تبیین ماهیت انقلاب اسلامی بیان دستاوردهای بنیادین و معنوی است

مدیر مدرسه علمیه بنت‌الرسول(س) الشتر اولویت تبیین ماهیت انقلاب را بیان دستاوردهای بنیادین و معنوی آن دانست و گفت: وجه تمایز و ماندگاری انقلاب اسلامی با دوران پهلوی معنویت و اخلاق است.

آرزو فلاحی‌نیا، مدیر حوزه علمیه الشترآرزو فلاحی‌نیا، مدیر مدرسه علمیه بنت‌الرسول(س) شهرستان الشتر در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با تأکید بر لزوم تبیین و معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: به فرموده بنیا‌ن‌گذار انقلاب اسلامی ایران انقلاب ما پرتوی از عاشورا است و آنچه در جهاد تبیین باید به آن توجه کرد میزان تأثیرپذیری انقلاب از عاشورا است.

وی اولویت تبیین انقلاب را بیان دستاوردهای بنیادین و معنوی آن دانست و گفت: وجه تمایز و ماندگاری انقلاب اسلامی با دوران پهلوی معنویت و اخلاق است کمااینکه انقلاب ریشه در سبک زندگی اسلامی دارد و برگرفته از عاشورا است.

فلاحی‌نیا ایجاد نظام ولایی یا مردم‌سالاری دینی را دستاورد بنیادین معنوی انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود: رژیم پهلوی نقش سیاست اجتماعی برای دین قائل نبود و لازمه مردم‌سالاری را حدف دین می‌دانست و نهضت امام خمینی(ره) در مقابل این دو قرار گرفت.

مدیر مدرسه علمیه بنت‌الرسول(س) الشتر با بیان اینکه رژیم پهلوی متأثر از ایدئولوژی استکبار جهانی بود و استقلال نداشت، اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران با الهام گرفتن از اندیشه عاشورا، صحنه مبارزه با شاه را صحنه مبارزه با یزیدیان تبیین کرد و امام خمینی(ره) با تأسی به عاشورا دریافته بود که مبارزه با ظلم محدود به زمان و مکان خاصی نیست.

وی با اشاره به اینکه در دوران پهلوی ضدارزش‌ها جای ارزش‌ها، دین کم‌رنگ و بدعت همه‌جا را فرا گرفته بود، گفت: امام راحل(ره) با این دیدگاه که فرهنگ عاشورا انقلاب‌ساز است در مقابل حکومت پهلوی ایستادگی کرد.

فلاحی‌نیا با تأکید بر اینکه بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران اصل امر به معروف و نهی از منکر، عدالت‌گرایی و نقش مردم را مبنای انقلاب قرار داد و علیه ظلم ایستاد، اضافه کرد: بنای حکومت الله به دست یکی از تبار حضرت زهرا(س) بنا نهاده شد و این حکومت از جنس معنوی و الهی و اساس آن از اسلام گرفته شده است.

مدیر مدرسه علمیه بنت‌الرسول(س) الشتر با بیان اینکه امام راحل(ره) در اولین بیانیه‌های خود مردم را به قیام برای خدا فرا می‌خواند و اساس انقلاب بر اساس قرآن است‌، افزود: امام راحل(ره) در بیانیه‌های خود در خصوص نوع نظام سیاسی سخنرانی می‌کند و در اندیشه خود به‌دنبال انقلابی بودند که ادعای معتقدان به جدایی دین از سیاست را رد کرد.

وی گسترش معنویت و اخلاق را دستاورد بنیادین و معنوی انقلاب اسلامی دانست و با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی فضا را به سمت اخلاق و معنویت برد، اظهار کرد: در احوالات رزمندگان اسلام می‌بینیم همواره به اهل‌ بیت(ع) متوسل می‌شدند به طوری‌که جایگاه مکتب اهل‌ بیت(ع) در زندگی سردار سلیمانی عملاً معنا شده بود کمااینکه در همه عملیات‌ها، رزمندگان با رمز اهل‌ بیت(ره) راه خود را ادامه می‌دادند.

فلاحی‌نیا بارزترین صفات حکومت پهلوی را وابستگی به بیگانگان دانست و گفت: در مقابل یکی از اصول مهم قانون اساسی جمهوری اسلامی، استقلال و حاکمیت تمامیت ارضی است.

این مدرس سواد رسانه با بیان اینکه استقلال از منظر امام راحل(ره) دارای ابعاد سلبی و ایجابی بود، خاطرنشان کرد: بُعد سلبی استقلال، استعمارزدایی بود که زمینه‌ساز تحقق حکومت نه شرقی و نه غربی بود و این ماهیت حکومت ضداستعماری و بُعد ایجابی، تأمین استقلال مملکت در تمام ابعاد و در یک معنا قاعده نفی سبیل و عدم وابستگی به دشمن بود.

وی یکی از مصادیق استقلال را استقلال نظامی دانست و با بیان اینکه قوای نظامی هر کشور، ستون اقتدار کشور است، ادامه داد: ‌در زمان پهلوی آمریکا مهمات را به بالاترین قیمت به ایران می‌فروخت از طرفی ایران را انبار مهمات کرده بودند ولی امروز می‌بینیم با دستیابی به ساخت موشک بالستیک، ایران به موفقیت‌‌هایی دست یافته و در رتبه‌های برتر جهان قرار گرفته و این اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است که هر جا وارد شدند حرف اول را زدند.

فلاحی‌نیا با تأکید بر اینکه ‌ایران در غرب آسیا با داشتن انواع موشک‌های پیشرفته ازجمله موشک کروز حرف اول را می‌زند، اضافه کرد: انقلاب ما برگرفته از اسلام است و انقلاب برگرفته از اسلام به‌دنبال رشد و تعالی است کمااینکه رویش‌های انقلاب به جهان صادر شده است.

این مدرس حوزه علمیه با بیان اینکه ‌شاه پهلوی به تبعیت از رهبر ترکیه در راستای ارزش‌های لیبرال کشف حجاب را مطرح کرد و تلاش می‌کرد حجاب زن‌ها را کنار بزند و بازار مصرف بیگانگان را فراهم کند، ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران هویت زن را به او برگرداند و ارزش‌های دینی و انسانی به جای خود بازگشت.

فلاحی‌نیا شاخصه استقلال اقتصادی از منظر انقلاب را اقتصاد پویا و هضم نشدن در هاضمه جهانی دانست و گفت: از منظر اسلام، کشورها باید کارآفرین باشند تا علاوه بر تأمین نیازهای داخل به سمت صادرات هم کمک کند این در حالی است که هدف استعمار تسلط بر بازار مصرف کشورهاست و نمی‌توانند شاهد استقلال کشورها در عرصه اقتصاد باشند کمااینکه انقلاب با وجود تحریم‌‌های دشمن به شکل مستقل ایستاد و تحریم‌ها مانع اقتدار کشور نشد.

انتهای پیام
captcha