تکلیف برگزاری راهپیمایی۲۲ بهمن روز شنبه مشخص می‌شود
کد خبر: 4033361
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴

تکلیف برگزاری راهپیمایی۲۲ بهمن روز شنبه مشخص می‌شود

استاندار تهران با اشاره به افتتاح هزار و 194 پروژه در ایام دهه فجر در استان تهران، گفت: تکلیف برگزاری راهپیمایی۲۲ بهمن روز شنبه مشخص می‌شود.

تکلیف برگزاری راهپیمایی۲۲ بهمن روز شنبه مشخص می‌شود

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، همزمان با دومین روز از دهه مبارک فجر نشست خبری محسن منصوری، استاندار تهران با حضور معاونین استاندار و اصحاب رسانه برگزار شد.

منصوری ضمن تبریک ایام الله دهه فجر اظهار داشت: در ایام دهه فجر در استان تهران شاهد افتتاح هزار و 194 پروژه با اعتبار بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان هستیم.

وی با تشریح جزئیات افتتاح پروژه‌های ایام الله دهه فجر افزود: در این ایام ۴۷۴ پروژه اقتصادی در حوزه صنعت، معدن و اشتغال و مابقی پروژه‌های عمرانی افتتاح می‌شوند و مجموعاً با این پروژه‌ها ۱۶ هزار و ۵۹۲ شغل ایجاد می‌شود.

استاندار تهران در ادامه بیان کرد: حدود ۲۰۰ جایگاه مدیریتی توسط شخص استاندار مستقیماً منصوب می‌شوند، از این تعداد بیش از ۱۰۰ انتصاب جدید هر دو روز یک انتصاب در استانداری تهران، فرمانداری‌های تابعه و شهرداری‌ها انجام شده که ممکن است گلایه کنید که تغییر و تحولات در کشور کند است اما در استان تهران این تغییرات به سرعت در حال انجام است.

منصوری گفت: یکی از شاخص‌های مهم ما در انتخاب مدیران، جوان گرایی و جوان‌سازی بدنه مدیریتی است، میانگین سن مدیران در استانداری تهران و فرمانداری‌های تابعه حداقل ۱۰ سال کمتر از میانگین سنی گذشته بوده است.

وی با اشاره به اینکه استان تهران دچار مشکلات شدید در زمینه تقسیمات کشوری است، تصریح کرد: بعضاً در یک نقطه سه منطقه در حال دخالت هستند، که در حال رفع این معضلات هستیم و در زمینه امنیتی استان تهران جز استان‌های شاخص کشور است، ما در استان تهران چالش جدی امنیتی نداریم و جز استان‌های امن کشور محسوب می‌شویم.

استاندار تهران عنوان کرد: معتقد هستیم امنیت تهران امنیت کشور و منطقه است و هماهنگی خوبی در شورای تأمین وجود دارد و با تلاش شبانه روزی مشرف در مسائل امنیتی هستیم.

منصوری با بیان اینکه آمار دقیق از جمعیت اتباع در استان تهران نداریم، ادامه داد: اما این جمعیت بیش از یک و نیم میلیون نفر هستند، این جمعیت هیچ کجا ثبت نمی‌شود اما از خدمات استفاده می‌کنند، طرح جامع ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی در حال آماده سازی است که ضمن شناسایی کامل اتباع خارجی ساماندهی و ارائه خدمات مطلوب به این آنها ارائه شود.

وی در مورد موضوع کرونا نیز گفت: موضوع مدیریت بیماری کرونا در استانداری تهران به طور روزانه رصد می‌شود، جلسات هفتگی تشکیل می‌شود، همچنین تکلیف برگزاری راهپیمایی۲۲ بهمن روز شنبه مشخص می‌شود.

سامانه ۱۱۱ پاسخگوی شهروندان در حوزه کروناست

منصوری درباره ضرورت رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا عنوان کرد: مصوبات ستاد کرونا باید رعایت شود و شهروندان در صورت مشاهده تخلف می‌توانند این موارد را به کارگروهی که در معاونت امنیتی و انتظامی استانداری تهران تشکیل شده اطلاع دهند که سامانه ۱۱۱ پاسخگوی شهروندان در حوزه کروناست.

استاندار تهران افزود: در حوزه عمرانی نیز اقدامات و فعالیت‌های جدی آغاز شده و در این حوزه اولویت ما تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است.

منصوری اظهار کرد: در سطح استان تهران ۴۶ شهرداری داریم که ۳۲ شهرداری با سرپرست اداره می‌شد، اما امروز ۳۷ شهردار حکم قطعی دارند و حکم هفت نفر در حال طی مراحل تخصصی است و نظم خوبی در شهرداری‌ها ایجاد شده است.

وی گفت: پیگیری مسائل مربوط به ترافیک و آلودگی هوا به عنوان دو مشکل اصلی استان تهران در کوتاه مدت حل نمی‌شود، اما در حال ریل گذاری هستیم، امسال برای کاهش آلودگی و ترافیک بودجه خوبی با عنایت رئیس جمهور برای توسعه حمل و نقل ریلی درنظر گرفته شده است.

استاندار تهران تصریح کرد: در استان تهران بیش از چهار میلیون خودرو پلاک تهران، ۵۰۰ هزار خودرو پلاک شهرستان و چهار و نیم میلیون موتور داریم که تقریباً به ازای هر یک نفر یک خودرو و موتور در تهران داریم و مسئله آلودگی هوا و ترافیک به هم گره خورده است.

منصوری ادامه داد: استان تهران صنعتی‌ترین استان کشور و دارای ۲۲ درصد صنعت کشور است و ۷۰ درصد گردش اقتصاد کشور در استان تهران انجام می‌شود.

وی تأکید کرد: در حوزه اقتصادی بیش از یک هزار و ۱۳۰ قرارداد منعقده بلاتکلیف تعیین تکلیف شد، در این شهرک‌ها متقاضی قرارداد بسته و زمین را گرفته، اما کار را شروع نکرده که با پیگیری ۱۴۰ هزار هکتار فسخ قرارداد شده و در اختیار تولیدکننده‌های جدید قرار گرفته است.

استاندار تهران با تأکید بر اینکه جوانگرایی و چابک سازی در مجموعه استانداری در دستور کار قرار گرفته است، گفت: تا پایان این ماه بیش از ۶۰ نفر از افرادی که ۴۰ سال سابقه داشتند بازنشسته می‌شوند و در انتصاب فرمانداران و بخشداران جوان گرایی مورد تاکید است.

انتهای پیام
captcha