قرار گرفتن سرانه ایتام و محسنین در زنجان بالاتر از میانگین کشوری
کد خبر: 4030991
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳
مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان عنوان کرد

قرار گرفتن سرانه ایتام و محسنین در زنجان بالاتر از میانگین کشوری

مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: میانگین سرانه ایتام و محسنین در زنجان بالاتر از میانگین کشوری است.

ایتام و محسنین

به گزارش ایکنا از زنجان، هدایت صفری مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان در جلسه تجلیل از اعضای هیئت عاملین مراکز نیکوکاری شهرستان خرم‌دره، گفت: استان زنجان در حوزه کارهای خیرخواهانه و مومنانه به عنوان نگین انگشتری می‌درخشد و از این نظر در کشور سرآمد است که در همین راستا نقش مراکز نیکوکاری در ترویج کارهای خیرخواهانه و مومنانه بی‌بدیل است.

وی با بیان اینکه اکسیر کار امداد کمک به ایتام و یتیم‌نوازی است، تاکید کرد: همه امدادگران بر این باور هستند که سود کار خیرخواهانه قبل از اینکه به نیازمند و گیرنده خدمت برسد به ارائه کننده این خدمت می‌رسد و این باور باعث حرکت جهادی و جهشی در امدادگران سطح استان برای تلاش بیشتر جهت رسیدگی به ایتام و نیازمندان می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه به همت خیران و مردم ولایی استان میانگین سرانه ماهیانه ایتام زنجانی از محل حامیان به یک میلیون و 150 هزار تومان و میانگین سرانه محسنین نیز به مبلغ 410 هزار تومان رسیده است، افزود: خوشبختانه در هر دو بخش استان زنجان از میانگین کشوری بالاتر ایستاده و معین استان‌های دیگر نیز شده است.

وی با اشاره به اهمیت نقش مراکز نیکوکاری در حل مشکلات مددجویان و توانمندسازی آنان، ادامه داد: یکی از رویکرد‌های کمیته امداد مردمی کردن فعالیت‌های این نهاد از طریق راه‌اندازی مراکز نیکوکاری است که این مهم روند خدمت‌رسانی به مددجویان را بیشتر می‌کند.

صفری هدف از ایجاد مراکز نیکوکاری را سپردن کارها به دست مردم دانست و یادآور شد: راهبرد اصلی کمیته امداد بهره‌گیری از توان مردم باهدف ارائه خدمات مؤثر، هدفمند و اثربخش برای توانمندسازی جامعه هدف از طریق ظرفیت مراکز نیکوکاری در جهت گره زدن توان اغنیا به نیاز ایتام و محرومان است.

مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با بیان اینکه رویکرد این نهاد به ایجاد اشتغال و درآمد با ثبات برای توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت تغییر پیدا کرده است، متذکر شد: از ابتدای سال جاری تاکنون سه هزار و 227 شغل با اعتباری بالغ بر 96 میلیارد تومان ایجاد شده که هدف‌گذاری انجام شده بر این اساس است که این میزان تا پایان سال جاری به بیش از 5000 فرصت شغلی ارتقا پیدا کند.

به گزارش ایکنا، در پایان این مراسم از روسای هیئت عامل مراکز نیکوکاری شهرستان خرم‌دره استان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha