افزایش رفتار پرخطر دانش‌آموزان قزوینی طی شش سال اخیر
کد خبر: 4029985
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳

افزایش رفتار پرخطر دانش‌آموزان قزوینی طی شش سال اخیر

معاون مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: بر اساس پایش و تحقیقات صورت گرفته در شش سال اخیر، رفتارهای پر خطر به طور میانگین در هر سال یک ‌و نیم برابر افزایش داشته است و همین موضوع بیانگر اهمیت کار مشاوران در جهت مراقبت در برابر این آسیب‌ها است.

رفتار پرخطر دانش‌آموزان

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین، کارگاه دو روزه توانمندسازی مشاوران، ‌ اعضا تخصصی مراکز و هسته‌های مشاوره استان با موضوع درمان مبتنی بر تعهد ‌ پذیرش (act)، به میزبانی مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک برگزار شد.

حسن رحیم خانی، معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان در این کارگاه آسیب‌های اجتماعی را یکی از بزرگترین معضلات جوامع بشری برشمرد که به یک دغدغه جدی برای مسئولان، خانواده‌ها، معلمان و تمام اقشار جامعه تبدیل شده است.

وی در ادامه افزود: بر اساس پایش و تحقیقات صورت گرفته در شش سال اخیر، رفتارهای پر خطر به طور میانگین در هر سال یک ‌و نیم برابر افزایش داشته است و همین موضوع بیانگر اهمیت کار مشاوران در جهت مراقبت در برابر این آسیب‌ها است.

این مسئول ادامه داد: یکی از نهادهای موثر در شکل‌گیری شخصیت دانش آموزان خانواده است که بایستی مشاوران روی نهاد خانواده متمرکز شده و برای افزایش آگاهی و توانمندسازی والدین اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

لازم به ذکر است مدرس این کارگاه، دکتر ابراهیمی از مدرسین کشوری و عضو هیئت علمی دانشگاه بود.

انتهای پیام
captcha