30 ویژه‌برنامه به مناسبت دهه فجر در روستاهای کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4029188
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳

30 ویژه‌برنامه به مناسبت دهه فجر در روستاهای کردستان برگزار می‌شود

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهادکشاورزی کردستان از اجرای ۳۰ برنامه شاخص ویژه دهه فجر توسط کمیته روستایی در استان خبر داد و گفت: جشن ۲۲ بهمن در روستا‌ها با محوریت امامان جماعت روستاها، دهیاران، بسیجیان و مدارس برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حسین ورمقانی،  مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام حسین ورمقانی، مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان و رئیس ستاد کمیته روستایی دهه فجر انقلاب اسلامی استان کردستان، امروز، 27 دی‌ماه در اولین جلسه کمیته روستایی ستاد دهه فجر اظهار کرد: دهه فجر، جشن پیروزی انقلاب است و باید برنامه‌های این ایام امیدبخش و بانشاط برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه امروز دشمنان اسلام و ایران سعی در ترویج فرهنگ غرب به ویژه بین جوانانی که سال‌های اول انقلاب را ندیده‌اند، دارند، افزود: دشمنان در برابر پیشرفت‌های علمی و دینی اسلام در ایران بی‌تفاوت نبوده و از هر شگردی برای ضربه به کشور استفاده می‌کنند که جز با هوشیاری و اتکا به دین نمی‌توان جامعه را از هجمه دشمنان دور نگه داشت.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره بازگو کردن دستاوردهای مهم بخش کشاورزی در این ایام برای مردم بیان کرد: سه‌شنبه، 12 بهمن تا روز جمعه، 22 بهمن فاصله زمانی برنامه‌های کمیته روستایی همزمان با سراسر کشور است که این کمیته تعداد 30 برنامه را در دستور کار قرار خواهد داد.

وی با اشاره به مهم‌ترین طرح‌های عمرانی و اشتغال‌زایی در کردستان، ادامه داد: اجرای طرح بهارستان در 160 روستا و یک‌هزار کیلومتر برق، گازرسانی به 42 روستای استان و 136 واحد صنعتی با اعتباری بالغ بر 1160 میلیارد ریال و همچنین کلنگ‌زنی گاز رسانی به 35 روستا با اعتباری بالغ بر 680 میلیارد ریال از جمله برنامه‌های دهه فجر در استان خواهد بود.

حجت‌الاسلام ورمقانی گفت: افتتاح 42 واحد مسکن مددجویی کمیته امداد و 110 طرح اشتغال روستایی توسط کمیته امداد، و افتتاح بالغ بر 20 طرح هادی روستائی از دسگر برنامه‌های امسال کمیته روستایی دهه فجر استان در ایام دهه فجر امسال است.

وی برگزاری نمایشگاه توانمندی در روستاها، توزیع اقلام مومنانه و نیزاقلام تنظیم بازار در غرفه‌های تعبیه شده در روستاها را از پیشنهادات کمیته روستائی در روستاهای استان ذکر کرد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهادکشاورزی، بیان کرد: افتتاح پایگاه امداد و نجات و نیز برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی امداد و نجات در روستاها جهت مقابله با حوادث از دیگر فعالیت‌هایی است که با همکاری تخصصی جمعیت هلال احمر انجام خواهد شد.

وی به زمینه‌سازی برای حضور و مشارکت مردم و تمام ظرفیت‌های دستگاه‌ها و کانون‌های مذهبی به عنوان یک ظرفیت مهم اشاره و اظهار کرد: زمینه‌سازی برای حضور و مشارکت جوانان و زنان روستایی در مدیریت و اجرای مراسم‌ها یک فعالیت فرهنگی است که علاوه بر استفاده از شور و شعف جوانان می‌تواند ارزش‌های انقلاب را به آن‌ها بشناساند.

حجت‌الاسلام ورمقانی آذین بندی و نصب پرچم و بنر و فضا سازی ادارات و درج شعارهای مرتبط با ایام در سربرگ نامه‌های اداری را خواستار شد و گفت: پوشش خبری مراسم‌ها و برنامه‌های کمیته روستایی با هماهنگی دستگاه های برگزار کننده در دستور کار قرار گیرد.

وی برگزاری جشن 22 بهمن در روستا‌ها با محوریت امامان جماعت روستاها، دهیاران، بسیجیان و مدارس که عمده فعالان این عرصه هستند را در دستور کار جلسه قرار داد و یادآور شد: نواختن زنگ انقلاب (گلبانگ انقلاب) در مدارس روستایی و اعزام سخنران به کلیه مدارس سطح روستا می‌تواند در پیشبرد اهداف عالی انقلاب ما را یاری رساند.

انتهای پیام
captcha