درخشش کرمانی‌ها در دومین جشنواره فرهنگی هنری «علمدار»
کد خبر: 4029143
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴

درخشش کرمانی‌ها در دومین جشنواره فرهنگی هنری «علمدار»

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از درخشش 5 معلم و دانش‌آموز کرمانی در دومین جشنواره کشوری فرهنگی هنری علمدار، در رشته‌های شعر، نمایشنامه نویسی، نماهنگ و نقاشی خبر داد.

جشنواره فرهنگی و هنری علمدار

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، رضا رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از درخشش 5 معلم و دانش‌آموز کرمانی در دومین جشنواره کشوری فرهنگی هنری علمدار خبر داد و گفت: همکاران فرهنگی، فرامرز علیخانی از آموزش و پرورش ناحیه 2 کرمان موفق به کسب رتبه اول مشترک در رشته «شعر»، رقیه سادات نیکخواه از شهرستان راور موفق به کسب رتبه هفتم در رشته «نمایشنامه نویسی» و علیرضا حاج‌پور از منطقه نوق موفق به کسب رتبه دوم در بخش «نماهنگ» شدند.

وی افزود: امیرمحمد حسین‌زاده سرآسیابی، دانش‌آموز کرمانی دوره اول ابتدایی در رشته «نقاشی» رتبه اول و محمدحسین رفسنجانی، دانش‌آموز دوره اول متوسطه از منطقه نوق، رتبه اول در رشته «شعر» را کسب کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: بیش از 92 هزار اثر از داخل و خارج از کشور به دبیرخانه مرکزی دومین جشنواره کشوری فرهنگی هنری علمدار، مستقر در آموزش و پرورش استان کرمان ارسال شد که مراسم اختتامیه این جشنواره 14 دی ماه با حضور وزیر آموزش و پرورش در تالار اجتماعات دانشگاه فرهنگیان استان برگزار شد.

رضایی با تأکید بر ضرورت ترویج مکتب شهید سلیمانی بیان کرد: تعداد  ۹۳ هزار و 375 اثر به دبیرخانه دومین جشنواره کشوری فرهنگی هنری علمدار ارسال شد که بر اساس جنسیت، 40 هزار و 87 نفر مرد و 53 هزار و 288 زن در این جشنواره شرکت کردند.

وی بیان کرد: دومین جشنواره فرهنگی هنری علمدار، در محورهای شعر، نمایشنامه، فیلم کوتاه و نماهنگ برای فرهنگیان، در محور نقاشی برای دانش‌آموزان دوره اول ابتدایی، در محور نقاشی و خط ریز برای دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی، در محورهای شعر، عکاسی و نقاشی دیجیتال برای دانش‌آموزان متوسطه اول و در محورهای شعر، داستانک و ویدئوکست برای دانش‌آموزان متوسطه دوم برگزار شد که بیشترین آمار شرکت کننده‌ها به ترتیب مربوط به شهرستان‌های استان تهران، استان‌های گلستان، گیلان، فارس و قزوین بود.

انتهای پیام
captcha