نیازمند تغییر نگرش در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی هستیم
کد خبر: 4028117
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
معاون استاندار چهارمحال‌وبختیاری:

نیازمند تغییر نگرش در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی هستیم

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار چهارمحال‌وبختیاری گفت: با تصویب قانون نمی‌توان یک آسیب اجتماعی را مدیریت کرد، بنابراین در پیشگیری و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، نیازمند تغییر نگرش و باورها هستیم.

جعفر مردانی معاون استاندار چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، جعفر مردانی، معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری چهارمحال و بختیاری ۲۲ دی‌ماه در جلسه شورای توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان با تأکید بر اینکه امروز شاهد رشد روزافزون آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد در جامعه و تبدیل شدن آن به یک معضل بزرگ اجتماعی هستیم، اظهار کرد: این معضل طبیعتاً نظم و امنیت در جامعه را تهدید می‌کند، امروزه اعتیاد به‌عنوان بحران بزرگ اجتماعی در زمان فعلی تبدیل شده است.

مردانی افزود: با تصویب قانون نمی‌توان یک آسیب اجتماعی را مدیریت کرد، بنابراین در بحث پیشگیری و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی نیازمند تغییر نگرش و باورها هستیم، باید برای فعال‌سازی این ظرفیت‌ها در جامعه تلاش شود، دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی به تنهایی توان مقابله با این آسیب‌ها را ندارند و باید از ظرفیت سازمان‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد نیز استفاده کرد.

وی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارای اهمیت است، تصریح کرد: رسانه‌ها، آموزش و پرورش، ائمه جمعه و دانشگاه‌ها نقش مؤثری در حساس‌سازی جامعه و تقویت دانش و مهارت در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی دارند.

مردانی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در مبارزه و مقابله با موادمخدر، درمان و توانمندی معتادان صورت گرفته است، گفت: در مبارزه با موادمخدر شهدای زیادی تقدیم شده است، باید تلاش شود که موادمخدر در دسترس نباشد، اما با توجه به اینکه کشور افغانستان یکی از بزرگترین تولیدکننده‌های موادمخدر و در همسایگی ایران قرار دارد، این مسئله تا حدودی دشوار است.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استان بیان کرد: باید معتادان را درمان و به آغوش جامعه بازگردانیم، امروز سن اعتیاد در کشو ر به زیر ۱۵ سال رسیده، بنابراین پیشگیری مقدم بر درمان است.

وی با بیان اینکه باید سازمان‌های مردم‌نهاد برنامه یکساله خود را در پیشگیری از اعتیاد ارائه دهند، توضیح داد: این کار موجب می‌شود تا بتوانیم در پایان سال ارزیابی درستی از تحقق اهداف تعیین شده داشته باشیم، در فرهنگ‌سازی و پیشگیری، باید تشکیل کمیته فضای مجازی و تولید محتوا در دستور کار قرار بگیرد.

مردانی در پایان با بیان اینکه افزایش مصرف مواد مخدر توسط دانش‌آموزان یک دغدغه و نگرانی است، اضافه کرد: آموزش و پرورش یک جامعه هدف بزرگ را در اختیار دارد، بنابراین باید پیشگیری و فرهنگ‌سازی در خصوص آسیب‌های اجتماعی را پررنگ‌تر دنبال کند.

انتهای پیام
captcha