مکتب حاج قاسم رزمنده‌ساز است/ درس‌هایی از مرد میدان
کد خبر: 4027192
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹

مکتب حاج قاسم رزمنده‌ساز است/ درس‌هایی از مرد میدان

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مکتب حاج قاسم رزمنده‌ساز است گفت: درسی که از مکتب شهید سلیمانی می‌توان گرفت این است که رهرو امر ولایت باشیم.

محمد صالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس به گزارش ایکنا از یزد، محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی، امروز، 18 دی ‌ماه در امامزاده سیدزکی‌الدین(ع) دهنو یزد و دیدار با جمعی از مردم این منطقه با اشاره به گرامیداشت سردار شهید سلیمانی اظهار کرد: سردار حاج قاسم سلیمانی در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در طول هشت سال دفاع مقدس، در مأموریت جنوب شرق کشور و در مقابله با اشرار لحظه‌ای آرام ننشست تا از کشور و ملت خود دفاع کند و آنگاه که در حمایت از مظلومان تاریخ در غرب آسیا مأموریت یافت، هم لحظه‌ای آرام نداشت تا به مردم مظلوم کمک کرده و حق آنها را از استکبار جهانی بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه وجود حاج قاسم سلیمانی هراس بر دل آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌انداخت تصریح کرد: بارها تلاش کردند که در میدان نبرد حاج قاسم را ترور کنند ولی نتوانستند؛ آن زمانی که حرم مطهره حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) در خطر بود ایشان در آنجا حاضر بود و شر تروریست‌ها را از جامعه اسلامی کم کرد.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: داعشی‌ها دست‌پروردگان آمریکا، صهیونیست و سعودی‌ها بودند ولی حاج قاسم این مرد شجاع و مدبر به مردم قول راسخ داد که تا سه ماه دیگر اثری از داعش در این دنیا نخواهد بود و این قول خود را عملی کرد.

جوکار با تأکید بر اینکه دادن چنین قولی اهمیت بسیاری دارد تصریح کرد: حاج قاسم هم یک چهره نظامی و هم یک چهره نخبه امنیتی و اطلاعاتی بود و علاوه بر روحیه نظامی خود، چهره‌ای مردمی و مهربان با مردم و به ویژه محرومان داشت و همان‌طوری که در دل دشمنان ترس او وجود داشت، مهر او هم در دل محرومان جامعه وجود داشت.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه هرجایی که صدای مظلومیت شخصی بلند می‌شد حاج قاسم برای کمک به او می‌رفت گفت: برای او هیچ تفاوتی نداشت که این شخص مسلمان است یا غیر مسلمان و صرفاً برای او اهمیت داشت که از مظلومان حمایت کند.

وی بصیرت بالای سردار سلیمانی را نشئت گرفته از خطبه فدکیه حضرت فاطمه زهرا(س) و زندگانی اباعبدالله الحسین(ع) دانست و افزود: حاج قاسم تمامی معادلات و اتفاقات سیاسی را به صورت کامل درست تشخیص می‌داد و آمریکایی‌ها و صهوینیست‌ها را با این بصیرت و فهم سیاسی خود درمانده و وامانده کرده بود.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی به مراسم تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر این شهید والامقام در طول تاریخ بی‌نظیر بود و چنین تجمعی را تاریخ به خود ندیده است.

جوکار با بیان اینکه دشمن به خوبی تشخیص داده بود که در مقابل نمی‌تواند حاج قاسم را حذف کند به همین دلیل ناجوانمردانه و در توطئه خبیثانه خود از پشت به او حمله کرده و به شهادت رساندند گفت: این یک توطئه خبیثانه‌ای بود که در رأس آن ترامپ جنایتکار قرار داشت و قطعاً تقاص این اقدام خبیثانه را ترامپ و تمامی عوامل آن در همین دنیا پس خواهند داد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ضربه‌ای که به یکی از پایگاه‌های آمریکا درعراق زده شد به هیچ عنوان تقاص خون شهید عزیز ما نبود تصریح کرد: آن کسانی که دستشان به خون حاج قاسم آلوده شده بدانند که این خون فوران خواهد کرد و گریبان تمامی قاتلان جنایتکار این شهید والامقام را می‌گیرد.

وی تصریح کرد: امروز انصارالله که افتخار جهان اسلام است و مقاومت و ارتش سوریه که توسط حاج قاسم تقویت شد؛ حشدالشعبی در عراق که فرزندان حاج قاسم هستند و جوانان مملکت خودمان که همه پیروان سردار دلها هستند تفکر این شهید والامقام را زنده نگاه می‌دارند و با وجودی که این شخصیت بزرگ را به صورت فیزیکی حذف کردید ولی مکتب حاج قاسم تداوم دارد و انسان‌ساز است. این مکتب رزمنده‌ساز است و در حقیقت به دنبال حقایق می‌گردد و آنچه که در آینده خواهیم دید این است که حق به واسطه این مکتب به پا می‌خیزد و در جای خودش می‌ایستد.

جوکار به جنایت‌های گسترده‌ای که ائتلاف عربی و غربی علیه مردم یمن انجام داده اشاره کرد و گفت: شما حتی توان ایستادگی در برابر مردم مظلوم یمن که با دست خالی در برابر همه امکانات شما ایستادگی کرده‌اند ندارید پس چگونه می‌خواهید ایران با این قدرت عظیم بین‌المللی را تهدید کنید. امروز اگر کوچکترین تهدیدی علیه ملت ایران صورت گیرد همان دیوارهایی که دور رژیم صهیونیستی کشیده شده را روی سرآنها خراب می‌کنیم و اثری از این رژیم منحوس باقی نخواهیم گذاشت.

وی با بیان اینکه ملت ایران درس خود را از امام حسین(ع) و سردار سلیمانی گرفته است گفت: ملت ایران را هیچ کسی نباید تهدید کند و این را تمام مستکبران جهان به خوبی فهمیده‌اند، امروز استکبار در برابر عزت و عظمت این ملت مسلمان که همواره پشتیبانی ولایت بوده باید تعظیم کرده و سر تکریم فرودآورد.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: راه شهید سلیمانی جاری و ساری است و این افتخاری است که خود غربی‌ها در رسانه‌هایشان اعلام کردند حاج قاسم مرد دوم قدرت در ایران و ژنرال اول در منطقه خاورمیانه است اما من می‌گویم که حاج قاسم برترین فرمانده در تمام جهان است که توانست چنین کار عظیم و بزرگی را در منطقه غرب آسیا انجام دهد و ریشه داعش را نابود کرد.

جوکار با تأکید بر اینکه ملت ایران غرب آسیا را به صورت کامل امن می‌کنند افزود: آمریکا الان 20 سال است که با خواری در حال خروج از عراق است، موضوعی که هدف سردار بود و امروز این هدف محقق شده است.

وی در پایان بیان کرد: امروز درسی که از مکتب سلیمانی می‌گیریم این است که رهرو امر ولایت باشیم ولاغیر و اگر این چنین شد پایه‌های این نظام و انقلاب و مردم برای همیشه تاریخ پابرجا و مستحکم خواهد بود.

انتهای پیام
captcha