آغاز به‌کار سومین دوره جشنواره سراسری «تئاتر سردار آسمانی» در کرمان
کد خبر: 4026886
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴

آغاز به‌کار سومین دوره جشنواره سراسری «تئاتر سردار آسمانی» در کرمان

سومین دوره جشنواره سراسری «تئاتر سردار آسمانی» در سه بخش تئاتر خیابانی، نمایشنامه‌نویسی و رادیو نمایش در کرمان آغاز به‌کار کرد.

محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی

به گزارش ایکنا از کرمان، آئین افتتاح سومین دوره جشنواره سراسری «تئاتر سردار آسمانی» امروز، 17 دی‌ماه در بیت‌الزهرا(س) کرمان برگزار شد.

محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با بیان اینکه سومین دوره جشنواره سراسری «تئاتر سردار آسمانی» به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام برگزار می‌شود، تصریح کرد: این جشنواره مهمترین شاخص‌ هنری در راستای تبیین و ترویج مکتب شهید سلیمانی است که در کرمان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: از چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی اولین دوره این جشنواره آغاز به‌کار کرد و امسال سومین دوره آن در سه بخش تئاتر خیابانی، نمایشنامه‌نویسی و رادیو نمایش اجرا می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و اشاد اسلامی کرمان تصریح کرد: از ۲۷ استان کشور ۲۴۶ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که بیشترین آثار متعلق به استان‌های تهران، کرمان، گیلان و آذربایجان‌شرقی است.

وی با بیان اینکه ۱۳۵ اثر در بخش تئاتر خیابانی، ۴۰ اثر در بخش رادیو نمایش و ۷۱ اثر در بخش نمایشنامه نویسی به دبیرخانه ارسال شده است، ادامه داد: از روز شنبه ۱۸ دی‌ماه اجرای گروه‌های مختلف آغاز می‌شود که ۱۶ گروه نمایشی در بخش تئاتر خیابانی به اجرای ۳۱ برنامه در بخش‌های مختلف در گلزار شهدا، مجتمع برج اول، ورودی مسجد جامع و میدان گنجعلی‌خان می‌پردازند.

علیزاده با تشکر از تمام نهادهایی که برای اجرای این جشنواره همکاری کرده بودند، افزود: در سومین دوره جشنواره سراسری « تئاتر سردار آسمانی»، ۷ اثر در بخش رادیو نمایش اجرا می‌شود و ۱۰ اثر نیز در بخش نمایش‌نامه نویسی انتخاب و به چاپ خواهند رسید.

انتهای پیام
captcha