آزادی 49 زندانی جرائم غیرعمد در کردستان
کد خبر: 4026705
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵

آزادی 49 زندانی جرائم غیرعمد در کردستان

معاون قضایی رئیس کل و معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان از آزادی ۴۹ محکوم مالی و کیفری جرائم غیرعمد در زندان‌های استان کردستان خبر داد.

مراسم آزادی زندانیان جرائم غیرعمد

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کردستان، بهادر اسدی ورمله، معاون قضایی رئیس کل و معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان دیروز، 15دی در مراسمی که به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و با همت سازمان بسیج حقوقدانان و ستاد مردمی دیه اداره کل زندان‌های استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد: آزادی یک زندانی تنها آزادی یک شخص نیست بلکه با این اقدام از آسیب‌های اجتماعی‌، اقتصادی و فرهنگی جلوگیری می‌شود.

وی با تقدیر از کمک بسیج حقوقدانان سپاه بیت‌المقدس استان کردستان افزود: بسیج در تمام سطوح جامعه نقش بسیار تأثیرگذاری را ایفا کرده و همواره یاور انسان‌های محروم و بی‌بضاعت بوده است و امروز نیز در قالب کمک مؤمنانه اقدام به کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد کرده است.

معاون قضایی رئیس کل و معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان در ادامه با تأکید بر تأثیر آسیب‌هایی که زندان روی فرد زندانی و خانواده وی می‌گذارد، بیان کرد: آزادی یک محکوم مالی تنها آزادی یک شخص نیست بلکه با این اقدام از آسیب‌های اجتماعی‌، اقتصادی و فرهنگی جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به آزادی ۴۹ محکوم مالی و کیفری جرائم غیرعمد از زندان‌های استان یادآور شد: مبلغ بدهی این تعداد از زندانیان جرائم غیرعمد مبلغ ۸ میلیارد بود که با همت و تلاش کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایت خردمندانه اخذ شده و مابقی این مبلغ ۵ میلیارد ریال با کمک بسیج حقوقدانان و سپاه بیت‌المقدس استان کردستان به حساب ستاد دیه استان واریز شده و زمینه آزادی ۱۸ نفر زندانی مالی و ۳۱ زندانی جرایم غیر عمد کیفری محکوم از زندان‌های استان فراهم شده است.

انتهای پیام
captcha