شهید سلیمانی ابهت پوشالی استکبار را در عمل شکست
کد خبر: 4025327
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲
وزیر کشور در همایش ملی علمی - پژوهشی مکتب شهید سلیمانی:

شهید سلیمانی ابهت پوشالی استکبار را در عمل شکست

وزیر کشور در نخستین همایش ملی علمی - پژوهشی مکتب شهید سلیمانی تصریح کرد: شهید سلیمانی عزیز به ما باوراندند که ابهت پوشالی استکبار جهانی فروریختنی است، همان که رهبر معظم انقلاب بارها و بارها فرمودند اما سرباز وفادار این جبهه، شهید سلیمانی آن را در صحنه عمل نشان داد.

شهید سلیمانی

به گزارش ایکنا، نخستین همایش علمی _ پژوهشی مکتب شهید سلیمانی با عنوان «شهید سلیمانی مکتب تراز تمدن نوین اسلامی» از ساعت 8/30 صبح امروز، یکشنبه ۱۲ دی،  با قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید و پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما آغاز شد.

در ادامه زینب سلیمانی در سخنانی با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت زهرا(س) و عرض خیر مقدم به میهمانان داخلی ‌خارجی همایش گفت: از همه دست اندرکاران این همایش تشکر می‌کنم. بنا داریم در بنیاد شهید سلیمانی خط حضور نخبگان را حفظ کنیم و از فرصت حضور نخبگان برای معرفی بهتر شهید سلیمانی در ابعاد مختلف استفاده کنیم.

ضرورت معرفی شهید سلیمانی به نسل‌های آینده

وی افزود: امیدواریم این همایش شروعی برای همایش‌های بعدی درباره شهید سلیمانی در کشورهای مختلف باشد و این نماد مقاومت در سایر کشورهای جهان به خوبی معرفی شود تا شهید سلیمانی و ‌سلیمانی‌ها را به نسل‌های آینده به خوبی معرفی کنیم.

در بخش بعدی مراسم دو تابلوی نقاشی از تصویر رهبر معظم انقلاب و شهید سلیمانی از سوی میهمان خارجی اهل جمهوری آذربایجان به خانواده شهید سلیمانی  تقدیم شد.

گزارش رئیس همایش

همچنین محمدباقر خرمشاد، معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس همایش در سخنانی اظهار کرد: با فروکش کردن نسبی کرونا در مهرماه، تصمیم گرفتیم چنین همایش ملی را برگزار کنیم و بنا شد ۱۰ آذر مهلت ارسال چکیده و ۲۵ آذر مهلت ارسال اصل مقالات باشد. با مشورت اعضای علمی همایش بنا شد با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب بر مکتب بودن شهید سلیمانی، اولین همایش بتواند با رویکردی کلان موضوعی را در نظر بگیرد که در همایش‌های بعدی اجزای بیشتر آن مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: لذا بحث تمدن نوین اسلامی را مبنا قرار دادیم و بنابر این شد از مکتب شهید سلیمانی به عنوان مکتب تراز تمدن نوین اسلامی سخن گفته شود که این موضوع کلان خود به ۸ زیرموضوع تقسیم شد.

دبیر علمی همایش با بیان اینکه در فراخوان بیش از ۴۴۰ مقاله و چکیده واصل شد که بیش از نیمی از این چکیده‌ها تأیید شد ‌و تصمیم بر این شد تعدادی از مقالات در مجلات علمی - پژوهشی مجوزدار به چاپ برسد، اظهار کرد: همچنین ۹ پیش نشست در پژوهشکده‌ها و دانشگاه‌های مختلف کشور برگزار شد و همین‌طور دو تریبون آزاد در دانشگاه امام صادق(ع) و مدرسه فیضیه قم برگزار شد.

بنابراین گزارش در ادامه مراسم، احمد وحیدی؛ وزیر کشور در سخنانی با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و شاگرد مکتب آن بانوی بزرگ، شهید سلیمانی، گفت: نشست ما برای بررسی مکتب مردی است که از زمان فراتر رفت و مکان را درنوردید؛ مردی که نگاه عارفانه او به جهان هستی و به همه اعمال و رفتارش و همه کارکرد و عملکردش امروز در پیش چشم ملت ما می‌درخشد. مردی که به تنهایی انقلاب اسلامی را گام یا گام‌هایی به جلو برد که این مسئله عجیبی است که یک نفر به تنهایی این کار را انجام دهد.

وزیر کشور تصریح کرد: از وجودی پرده‌نمایی شد و چیزهایی را ملت ما و جهان دریافتیم که مدهوش‌کننده، حیرت‌برانگیز و اعجاب‌آفرین است که خداوند چگونه این چنین موجودی را آفریده است. اینکه کسی به نقطه‌ای برسد که با پرده‌نمایی از وجودش ذهن‌ها، روح‌ها، عواطف، اراده‌ها و حرکت‌ها را متوجه خود و راهش کند بسیار مهم است.

شاخصه‌های مکتب شهید سلیمانی

وحیدی یادآور شد: همین جاست که مفهوم مکتب خودش را بیشتر نشان می‌دهد؛ مکتب، راه است و این راه باید راهنما داشته باشد و راه مقصد هم می‌خواهد. شهید عزیز ما هم مقصد و راه را نشان داد و هم خود راهبر و راهور این راه بود ‌و مکتب یعنی همین.

وزیر کشور با بیان اینکه این هنوز اول راه است، اظهار کرد: دو سال از شهادت او گذشته و هرچه بیشتر می‌گذرد ذهن‌ها، روح‌ها، عواطف و عقول بیشتر متوجه این شخصیت بزرگ می‌شود. خیلی طبیعی بود که در اوایل کار عاطفه‌ها آن‌چنان زخم برداشته شود که با تمام وجود به ابعاد عاطفی توجه شود اما با گذشت زمان و روشن شدن اعماق وجود این شهید بزرگ، معلوم می‌شود که چه عنصر بزرگ و قهرمانی از دست رفته است. کسی که قامت تا عرش برافراشت و با شخصیت بلوغ یافته‌اش توانست خیلی از مشتاقان فضیلت‌ها را جای دهد.

وحیدی اضافه کرد: امروز شهید بزرگوار ما مظهر فضیلت‌ها، خوبی‌ها، اراده‌های مستحکم و پیروزی‌های اخلاقی، انسانی و پیروزی در میدان‌های جهاد و شهادت و پیروزی بر نفس است. همچنان‌که بر خصم پیروز می‌شود و او نماد پیروزی‌هاست.

وی تأکید کرد: حق همان است که رهبر معظم انقلاب فرمودند که شهید عزیز یک نفر نبود، او مکتب بود و او شخص نبود، او خود یک ملت بود بلکه یک امت بود. کسی که غم یک امت و ملت را بخورد حقیقتا می‌توانیم او را امت و ملت خطاب کنیم و عجیب مکتبی داریم که می‌تواند یک چنین شخصیت‌هایی را بپروراند. به خودمی‌بالیم پیرو مکتب و رهبر بزرگی هستیم که چنین کسانی را می‌پرورانند.

وزیر کشور با بیان اینکه حال ماییم و این شهید بزرگوار و راهی که باید برویم و گردنه‌های پیش رو، اظهار کرد: امروز خون شهید سلیمانی در رگ همه ملت ما و امت اسلامی برای پیمودن آن راهی که نجات ‌و سعادت بشریت در آن قرار دارد، جریان پیدا کرده است؛ راهی که آزادی همه انسان‌ها از دست ستمکاران عالم در آن است.

مسئولیت دوستداران شهید سلیمانی

وی با تأکید بر اینکه امروز مسئولیت‌های بسیار سنگینی بر دوش همه ما دوستداران و رهروان راه شهید سلیمانی قرار دارد، گفت: او مدافع امت بود و غم امت او را به سختی می‌آزرد و همه وجودش را نذر این راه کرده بود. او که با غم ملت و امت شب و روز نداشت و تمام اجزای وجودش در تب و تاب عزت و سربلندی ملت و امت بود. این مسئولیت امروز بر دوش همه ماست. بر دوش کسانی که در کنار شهید سلیمانی عزیز طعم شیرین شکست استکبار و خردشدن استخوان‌های رژیم صهیونیستی را شنیدند و چشیدند. این مسیر، مسیر نابودی دشمن صهیونیستی است ‌و شهید سلیمانی عزیز به  فرمایش بزرگ امام(ره) و رهبری را که رژیم صهیونیستی رفتنی و شکست‌خوردنی است، به ما باوراندند.

وزیر کشور افزود: شهید سلیمانی عزیز به ما باوراندند که ابهت پوشالی استکبار جهانی فروریختنی است، همان که رهبر معظم انقلاب بارها و بارها فرمودند اما سرباز وفادار این جبهه، شهید سلیمانی آن را در صحنه عمل نشان داد.

وحدی تصریح کرد: امروز ما هستیم و دنیایی از امید برای رسیدن به آینده‌‌ای سرشار از اخلاق، انسانیت، معنویت، محبت و کرامت انسانی در نبود رژیم صهیونیستی و ظالمین و مستکبرین عالم.

وی با بیان اینکه امروز نام و یاد شهید سلیمانی عزیز در بین همه ملت‌ها و امت‌ها و مردم آزاده زنده است در حالی که دشمنان و قاتلان او و خیانتکاران به بشریت امروز در افول کامل هستند، تصریح کرد: این راه و پیمودن آن نتیجه ادامه مکتب سلیمانی است؛ مکتب فقط روی کاغذ نیست و او این مکتب را در میدان و عمل ترسیم کرد و نشان داد و در باورها نشاند و حول و حوش آن امروز درخشش‌های بسیاری از رهروان این راه را می‌بینیم؛ شهدای بزرگی مانند عماد مغنیه و ابومهدی و شهدای فراوانی که امروز آسمان ما را پرستاره و درخشان می کنند.

مسیر مقاومت جوشنده‌تر طی می‌شود

وزیر کشور ادامه داد: شهید ما امروز یک نوید بزرگ برای ما دارد و این نویدی برآمده از جان و روح انسان‌های پاک و آزاده است و آن هم طی مسیری بلند در عالم است. خیلی‌ها تلاش کردند که بگویند این انقلاب انتهایی ندارد و به جایی نمی‌رسد و خیلی تلاش کردند مقاومت شریف را دچار خدشه کنند. خیلی‌ها فکر کردند که مقاومت به اشخاص وابسته است اما امروز مقاومت بیش از هر زمانی درخشنده‌تر و جوشنده‌تر مسیر حرکتش را پر صلابت طی می‌کند و همه اینها را مرهون شهید سلیمانی هستیم؛ شهیدی که اندیشه‌ورز، عارف، مجاهد، مهاجر و خود شاهد بود و به تعبیر خودش شهید بود که شهید شد.

وحیدی با بیان اینکه کلام زیبای حضرت آقا را روز گذشته شنیدید که فرمودند نام او تا ابد زنده است، یادآور شد: مفهوم این سخن آن است که راه شهید راه بی‌بازگشتی است، راه پر رهرویی است و راهی است که اگر در آن گام برداریم بی‌شک پیروزی نصیب ما خواهد شد.

وزیر کشور افزود:  چه ملت و امتی داریم که این ارزش‌ها را قدر می‌شناسند. بعضی اوقات‌ هستند کسانی که تردید می‌کنند که آیا ارزش‌ها دچار خدشه شده‌اند، اما سلیمانی به تنهایی نشان داد ارزش‌های انقلاب نه تنها دچار خدشه نشده بلکه آن زمان که نیار به فوران باشد چنان فوران می‌کند که چشم دشمن کور می‌شود. آیا همین برای حقانیت این راه و شهید سلیمانی و مکتب سلیمانی کافی نیست؟

وحیدی با بیان اینکه شهید سلیمانی عزیز، وجود و شهادتش خدمت‌های خیلی بی‌حدی کرد، اظهار کرد: امروز نفس‌ها و نفس‌های جوانانی که با یاد شهید سلیمانی به خودسازی و بازسازی خودشان پرداختند زیاد است؛ کسانی که‌ در حوزه شناخت دشمن و رویارویی با دشمن خود را بازیافتند و جبهه‌‌های عظیم تشکیل دادند. آنهایی که برای خود رسالتی قائل نبودند و امروز قائل هستند، آنهایی که امروز بیش از هر زمان دیگر اراده محکم برای شکستن استخوان‌های استکبار و رژیم صهیونیستی پیدا کرده‌اند و عزمشان برای پیروزی جزم شده است. اینها گوشه‌هایی از نتایج شهادت او و هویداشدن لایه‌های شخصیتی آن شهید است.

وی ادامه داد: او شهیدی است که لایه‌های شخصیتی‌اش به مرور آشکار می‌شود و هر کدام جریان‌ساز و جریان‌آفرین‌ می‌شوند و حرکت‌ها از خون این شهید خواهد جوشید همچنان که تا این لحظه این چنین شده است. اینها گوشه‌ای از آن چیزی است که در شهادت شهید باید گفت و جست‌ و حرکت کرد.

انتهای پیام
captcha