حُب اهل‌ بیت(ع)؛ مؤلفه تکامل معنوی سردار سلیمانی
کد خبر: 4024132
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۱
مدرس سواد رسانه مطرح کرد:

حُب اهل‌ بیت(ع)؛ مؤلفه تکامل معنوی سردار سلیمانی

مدرس حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه تأسی به اهل‌ بیت(ع) در ابعاد مختلف زندگی سردار سلیمانی مشخص است و حُب اهل‌ بیت(ع) سبب تکامل معنوی سردار سلیمانی شد، گفت: سردار سلیمانی بی‌وقفه در حال جهاد بود و این مرد میدان ایثار و شهادت جز خدا از احدی نمی‌ترسید.

حجت‌الاسلام امیدی، مدرس سواد رسانهحجت‌الاسلام امیدی، مدرس حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و با بیان اینکه یکی از صفات زیبای اولیای الهی ایثار و فداکاری است و هر کسی به این صفت زیبا آراسته نمی‌شود، گفت: هر کسی توفیق رسیدن به ایثاری که خداوند خریدار آن است را ندارد، بالاترین ایثاری که خداوند خریدار آن است ایثار جان است و سردار سلیمانی متخلق به این صفات زیبا بود.

وی با تأکید بر اینکه سردار سلیمانی بارها جان خود را فدا کرد و سرانجام به فیض شهادت نائل آمد، افزود: کمتر کسی حاضر می‌شود جان خود را برای دیگران فدا کند و جان و زندگی دیگران را بر جان خود ترجیح دهد.

این مدرس سواد رسانه با بیان اینکه در شب لیلة‌المبیت امام علی(ع) جان پیامبر(ص) را بر جان خود ترجیح داد و به جای ایشان در بستر خوابید، اضافه کرد: در لیلة‌المبیت تصمیم جدی بر این بود که افرادی از قبائل مختلف مکه جان پیامبر(ص) را بگیرند و اینجا بود که مولای متقیان زندگی پیامبر(ص) را بر جان خود ترجیح داد و این ویژگی اولیای خاص خداست.

وی با اشاره به اینکه ایثار به‌واسطه ایمان راستین محقق می‌شود و سردار سلیمانی جان خود را در راه دفاع از مرزهای اسلامی فدا کرد و این قبیل افراد بالاترین مقام را در نزد خداوند دارند، دومین ویژگی اولیای خداوند را اخلاص و رضایت خداوند دانست و گفت: همه چیز در برابر مؤمن مخلص رام شده و صلابت او مشخص می‌شود. سردار سلیمانی با نهایت تواضع در برابر خانواده شهدا برخورد می‌کرد و در مقابل دشمنان صلابت داشت وقتی نام سردار سلیمانی می‌آمد دشمن از هیبت نام او می‌ترسید چراکه سردار سلیمانی به غیر از خدا از احدی نمی‌ترسید.

این مدرس حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه دشمن با شهادت حاج قاسم سلیمانی جشن گرفت همانگونه که بنی‌امیه با شهادت امام حسین(ع) جشن گرفتند، جهاد در راه خدا را ویژگی بارز سردار سلیمانی دانست و گفت: جهاد دری از درهای بهشت است و جز اولیا از آن وارد نمی‌شوند سردار سلیمانی عمر خود را در راه خدا گذراند.

وی با اشاره به اینکه شرط شهید شدن، شهید بودن است و سلیمانی شهیدوار زندگی کرد و در زمان حیات هم لقب شهید زنده را داشت، اضافه کرد: سردار سلیمانی نگران بود از اینکه مبادا در راه خدا شهید نشود اما سرانجام با رسیدن به فیض شهادت، عاقبت به خیر شد.

امیدی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی بی‌وقفه در حال جهاد بود و به مرد میدان شهرت داشت، گفت: ویژگی و مؤلفه دیگر سردار دل‌ها که سبب تکامل معنوی وی شد محب اهل‌ بیت(ع) بود کمااینکه محبت به اهل‌ بیت(ع) و تأسی از آنان در تمام زوایای زندگی سردار سلیمانی مشخص و برجسته است.

انتهای پیام
captcha