توزیع ۵۰۰ هزار بسته معیشتی از سوی هیئت‌های مذهبی در فارس
کد خبر: 4023907
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳

توزیع ۵۰۰ هزار بسته معیشتی از سوی هیئت‌های مذهبی در فارس

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی فارس با اشاره به فعالیت هیئت‌ها در ایام شیوع کرونا از توزیع بیش از ۵۰۰ هزار بسته معیشتی میان نیازمندان استان خبر داد.

رضا محمدیان، رئیس شورای هیئات مذهبی فارس به گزارش ایکنا از فارس، رضا محمدیان، رئیس شورای هیئت‌های مذهبی فارس شب گذشته، 5 دی در نشست هم‌اندیشی هیئت‌های مذهبی این استان از فعالیت بیش از 4 هزار هیئت مذهبی در این استان خبر داد و گفت: هیئت‌ها توانسته‌اند نقش ویژه‌ای در اثرگذاری اجتماعی داشته باشند.

وی با بیان اینکه فعالیت هیئت‌های مذهبی تنها به اجرای مراسم مذهبی ختم نمی‌شود، به فعالیت هیئت‌های مذهبی در ایام شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: با توجه به ظرفیت عظیم و مردمی هیئت‌ها توانستیم طی ایام شیوع کرونا بیش از 500 هزار بسته معیشتی را میان نیازمندان استان توزیع کنیم.

محمدیان با بیان اینکه بهترین موکب‌های اربعین در عراق هم متعلق به استان فارس است، گفت: هیئت‌های مذهبی با توجه به ظرفیت مردمی خود در عرصه‌های مختلف اجتماعی، مذهبی، آموزشی و غیره ورود می‌کنند.

وی هیئت‌های مذهبی را مهم‌ترین و اثرگذارترین نهاد اجتماعی در کشور دانست و گفت: در جنوب استان فارس برخی از فرق در حال تبلیغ هستند و باید برنامه‌ریزی‌های مختلفی وجود داشته باشد تا بتوان با شبهاتی که این فرق ایجاد می‌کنند، مقابله کرد.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی فارس خواستار همکاری دستگاه‌های مختلف استان با خیران و هیئت‌ها مذهبی شد و افزود: موقوفات با نیت مرتبط می‌تواند مکان خوبی برای ارائه برنامه‌های مذهبی هیئت‌ها باشد.

محمدیان با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی به عنوان یکی از عناصر اصلی اجتماعی توانسته‌اند همراهی و حمایت مردمی را داشته باشند، گفت: این عنصر اجتماعی نباید تضعیف شوند از این‌رو باید نماینده شورای هیئت‌های مذهبی در شورای اداری استان حاضر باشند.

انتهای پیام
captcha