آغاز رزمایش «پیامبر اعظم 17» در شیراز
کد خبر: 4021772
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷

آغاز رزمایش «پیامبر اعظم 17» در شیراز

همزمان با سراسر کشور، به همت نواحی چهارگانه سپاه شیراز رزمایش «پیامبر اعظم 17» بسیجیان در مناطق مختلف آغاز شد.

رزمایش «پیامبر اعظم 17»، گردان های بسیج، شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، همزمان با سراسر کشور، به همت نواحی چهارگانه سپاه شیراز رزمایش «پیامبر اعظم 17» بسیجیان گردان‌های بیت‌المقدس و کوثر در مناطق مختلف این کلان‌شهر برگزار خواهد شد.

عباس بنایی خیرآبادی، فرمانده سپاه ناحیه محمد رسول‌الله(ع) شیراز امروز، 27 آذرماه در جمع خبرنگاران در این رابطه گفت: سپاه ناحیه محمد رسول‌الله(ص) شیراز هم همراه با سراسر کشور این رزمایش را از امروز با ظرفیت ۳ گردان از جمله گردان کوثر بانوان برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه گردان امام حسین(ع) این ناحیه برای منطقه عملیاتی رزمایش کشوری، به قشم اعزام شده است، افزود: در منطقه شمال‌غرب شیراز، رزمایش را با گردان‌‌های الی بیت‌المقدس و کوثر برگزار می‌کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه محمد رسول‌الله(ص) شیراز، هدف از برگزاری این رزمایش را جهت حفظ آمادگی در نیروهای نظامی و بسیجیان برای دفاع از کوی و برزن عنوان کرد و گفت: اجرای سناریو رزمایش، آمادگی و فراخوان ارکان بسیج، اجرای کلاس متناسب با تهدیدات و رزم‌نامه، ایست و بازرسی و عملیات شهری و اجرای برنامه‌های فرهنگی از جمله برنامه‌‌های رزمایش الی بیت المقدس هستند.

احمد جعفری، فرمانده سپاه احمدبن موسی(ع) شیراز نیز در این رابطه گفت: دو گردان بیت‌المقدس و یک گردان کوثر این ناحیه از سپاه در منطقه شرق شیراز به اجرای رزمایش خواهند پرداخت.

سخنگوی رزمایش پیامبر اعظم هفده منطقه شرق شیراز بیان کرد: قدرت دفاعی ایران همپا با قدرت آفندی روز به روز در حال پیشرفت است و همین قدرت دفاعی و آفندی دشمنان را گیج و منکوب کرده است.

وی با اشاره به پدافند غیر عامل حضور مستمر و مداوم بسیجیان در تمامی عرصه‌های امنیتی، دفاعی، امدادی، سازندگی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی را مهم خواند و افزود: امنیت پایدار مردمی و بازدارندگی پایدار را مرهون تلاش بسیجیان در عرصه‌های مذکور می‌دانیم.

فرمانده سپاه احمدبن موسی(ع) شیراز یادآور شد: تقویت آمادگی رزم بسیجیان توسعه ظرفیت و قابلیت‌های بسیجیان در بخش‌های آموزشی رزمی و عملیاتی از اهداف مهم این رزمایش است.

 جعفری در پایان گفت: گشت‌های خودرویی تورهای ایست و بازرسی در معابر اصلی و ورودی شهرها، گشت‌های پیاده محل محور، اجرای کلاس‌های آموزشی با هدف ارتقای سطح دانش بصیرتی و معنوی بسیجیان، اجرای برنامه‌های ورزشی و آمادگی جسمانی از دیگر اقدامات بسیجیان در این رزمایش است.

یادآور می‌شود، این رزمایش همچنین به همت سپاه بقیةالله(عج) و سپاه ثارالله(ع) شیراز نیز در مناطق شمالی و مرکزی این کلان‌شهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha