مرکز «افق» امامزاده ابراهیم(ع) روستای اَلنگ افتتاح شد+عکس
کد خبر: 4021141
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵

مرکز «افق» امامزاده ابراهیم(ع) روستای اَلنگ افتتاح شد+عکس

مرکز «افق» امامزاده ابراهیم(ع) روستای اَلنگ بخش مرکزی شهرستان کردکوی باحضور مدیرکل اموراجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور و مسئولان محلی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، امروز ۲۴ آذرماه، طی مراسمی مرکز «افق» بقعه متبرکه امامزاده ابراهیم ابن موسی ابن جعفر(ع) روستای اَلنگ با حضور رضا معممی‌مقدم، مدیرکل اموراجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور، حجت‌الاسلام و المسلمین روح‌الله سلیمانی‌فرد، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گلستان و مسئولان محلی شهرستان کردکوی افتتاح شد و طی حکمی حجت‌الاسلام امیرمحمد ثُلبی به عنوان مدیریت این مرکز «افق» معرفی و منصوب شد.

افتتاح هزارمین مرکز افق روستایی

رضا معممی‌مقدم، مدیرکل اموراجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور، در این آئین با اعلان اینکه مرکز «افق» امامزاده ابراهیم(ع) اَلنگ به عنوان هزارمین مرکز «افق» کشور است که امروز در روستای زادگاه آیت‌الله العظمی سید محمدعلی علوی گرگانی افتتاح شده، اظهار کرد: مراکز «افق» با توجه به نیاز جامعه به خدمات اجتماعی، فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه راه‌اندازی می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین روح‌الله سلیمانی‌فرد، عضو شورای فرهنگ عمومی و مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گلستان، نیز در این مراسم گفت: روستای اَلنگ بخش مرکزی شهرستان کردکوی با سکونت قريب یکهزار و سیصد خانوار و با داشتن جمعیت ۴ هزار نفری که در ۲۰ کیلومتری گرگان قرار دارد به عنوان یکی از روستاهای فعال در اجرای برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و فعالیت‌های قرآنی به محوریت آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) در سطح روستاهای استان گلستان است.

راه‌اندازی پارک بازی معارفی کودکان در گرگان
وی در ادامه به ارائه گزارشی از افتتاح پروژه‌های عمرانی و فرهنگی و اجتماعی با مشارکت خیرین مردمی پرداخت و افزود: نخستین رواق معرفت گلستان و پارک بازی کودکان و نوجوانان با هدف آموزش مولفه‌ها و مفاهیم دینی با مشارکت یک میلیارد ریالی خیرین ارجمند فرزندان خانواده اکبری خُرم به نیت والدین مرحومشان در جوار حرم امامزاده عبدالله(ع) شهرستان گرگان راه‌اندازی و افتتاح شد.

افتتاح شبستان ۷۰۰ متری بقعه رَنگو با مشارکت ۷ میلیارد ریالی خیرین

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گلستان اعلام کرد: پروژه ساخت شبستان ۷۰۰ متری بقعه متبرکه امامزاده ابراهیم(ع) رَنگو شهرستان گرگان که مشارکت ۷ میلیارد ریالی خیرین گلستانی تکمیل شده است، امروز با حضور مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افتتاح شد.

تجلیل از خانواده شهید فعال در امر وقف

یادآور می‌شود، دیدار با خانواده خیر شهید نصرت‌الله نجات‌الهی در روستای اَلنگ بخش مرکزی شهرستان کردکوی یکی دیگر از برنامه‌های سفر یک روزه مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور به استان گلستان بود.

حامد فکوری

انتهای پیام
captcha