لزوم پرداختن بیشتر به دستاوردهای انقلاب
کد خبر: 4020896
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰

لزوم پرداختن بیشتر به دستاوردهای انقلاب

استاندار خراسان رضوی با تأکید بر اینکه جای روایتگری انقلاب خالی است، گفت: نیاز است به دستاوردهای انقلاب بیشتر پرداخته شود.

یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی، در مراسم سالگرد ۲۳ آذرماه و حمله رژیم ستم‌شاهی به بیماران بستری در بیمارستان امام رضا(ع) که در محل این بیمارستان و با حضور جمعی از کادر درمان برگزار شد، اظهار کرد: این تاریخ بسیار مقطع مهمی است و ما را به یک نقطه مهمی از تاریخ انقلاب اسلامی در استان منتقل می‌کند.

استاندار خراسان رضوی افزود: در این تاریخ شاهد مجاهدت‌های پرسنل حوزه علوم پزشکی در بیمارستان امام رضا(ع) و هجوم گسترده عوامل رژیم ستم‌شاهی به بیمارستان و در ادامه هم تحصنی که در این بیمارستان شکل گرفت، بودیم.

وی با بیان اینکه در ارتباط با نهضت انقلاب اسلامی مدیون هستیم، افزود: جای روایتگری انقلاب خالی است و در این زمینه احساس نیاز می‌شود.

نظری با تاکید بر بیشتر پرداختن به دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی، بیان کرد: امیدواریم با ذکر خاطرات و صحنه‌های بسیار تاثیرگذار و بی‌بدیلی که در آن دوران آفریده شده، بتوانیم بخشی از وظایفمان یعنی انتقال فرهنگ انقلاب اسلامی، فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ شهید و شهادت را انجام بدهیم.

در این جلسه تعدادی از پزشکان حاضر در جریانات انقلاب اسلامی در استان خراسان رضوی به بیان خاطرات خود از آن ایام پرداختند.

۲۳ آذر ماه چهل و سومین سالگرد حمله جمعی از چماقداران و قداره‌کشان حامی رژیم پهلوی به بیمارستان شاهرضا مشهد در سال ۱۳۵۷ است. این واقعه تاریخی از آن جهت اهمیت یافت که اراذل و اوباش، لات و لوت‌ها و قداره‌کشان محله‌های سرشناس مشهد که روزگاری در خاطره‌ها و داستان‌ها به عیار و بامرام معروف بودند، برای ایجاد رعب و وحشت در دل زنان و کودکان و زهر چشم گرفتن از پزشکان، پرستاران و پرسنل با شعار «جاوید شاه» و با در دست داشتن چوب، سنگ، آجر، گاز اشک‌آور و مسلسل به بیمارستان شاهرضا حمله‌ور شدند.

انتهای پیام
captcha