مؤسسات قرآنی را به چشم بنگاه اقتصادی نبینیم
کد خبر: 4020778
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۳

مؤسسات قرآنی را به چشم بنگاه اقتصادی نبینیم

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «مصباح‌الهدی» الیگودرز با اشاره به نگاه ابزاری سازمان‌ها و نهادها به مؤسسات قرآنی لرستان گفت: نباید به مؤسسات قرآنی به چشم بنگاه اقتصادی نگاه شود.

 مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت مصباح‌الهدی الیگودرززهرا محمدباقری، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «مصباح‌الهدی» الیگودرز، در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به جایگاه فعالیت‌های قرآنی، اظهار کرد: همان‌طور که می‌دانید چشم‌انداز مباحث مختلف کشور توسط مقام معظم رهبری تدوین می‌شود و مواضع ایشان به حق و محکم است.

وی افزود: مقام معظم رهبری اقتدار نظامی و سیاسی کشور را ذیل مسائل فرهنگی دانسته و در جایی تأکید می‌کنند که فرهنگ مانند هوا برای انسان ضروری است، بر همین اساس با توجه به اهمیت موضوع فرهنگ ایشان تعبیرات ویژه‌ای درمورد مسائل قرآنی دارند.

محمدباقری ادامه داد: جایگاه والای فرهنگ و به‌ویژه موضوعات قرآنی نشان از فعالیت راهبردی و کلیدی مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد دارد و این‎گونه است که اهمیت و ظرفیت این مؤسسات به چشم می‌آید. یکی‌از چالش‌های ما استفاده ابزاری از مؤسسات قرآنی توسط سازمان‌ها و نهادهاست، به همین منوال برخی از سازمان‌ها در راستای اهداف و برنامه‌های خود از مؤسسات قرآنی استفاده می‌کنند این در حالی‌است که ظرفیت و توانمندی مؤسسات قرآنی ـ مردمی متعلق به مردم و کل کشور است.

وی با اشاره به مغفول ماندن ظرفیت و توانمندی مؤسسات قرآنی اضافه کرد: بزرگ‌ترین ظرفیت ساختارمند فرهنگی متعلق به مؤسسات قرآنی ـ مردمی است، اما متأسفانه در ساختارها و برنامه‌ریزی‌های کلان این مؤسسات حتی زیرمجموعه مؤسسات فرهنگی در نظر گرفته نمی‌شود، بر همین اساس مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد از کمترین حمایت دولت یعنی بیمه تأمین اجتماعی محروم هستند.

محمدباقری با تأکید بر اینکه نباید به مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد به چشم بنگاه اقتصادی نگاه شود چراکه این مؤسسات ظرفیت توانمندی دارند که می‎تواند باعث اعتلای فرهنگ در نظام جمهوری اسلامی ایران شود، نداشتن مکان مستقل را یکی‌ دیگر از چالش‌های اساسی مؤسسات قرآنی دانست و افزود: حوزه فعالیت مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد با ظرفیت مردمی چابک و منعطف می‌تواند بسیاری از طرح‌ها و برنامه‌ها را پیش ببرد و هنوز نتوانسته‌ایم از این ظرفیت عظیم به درستی بهره‌مند شویم.

انتهای پیام
captcha