حضرت زینب(س) نشانه الگوی زن در جامعه اسلامی است
کد خبر: 4019847
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶
امام جمعه کرمان:

حضرت زینب(س) نشانه الگوی زن در جامعه اسلامی است

امام جمعه کرمان در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه پرستاران امتحان خوبی پس دادند و در راه مبارزه با ویروس کرونا تا شهادت پیش رفتند و پرستاری زینب‌گونه را تکمیل کردند، گفت: مکتب حضرت زینب(س) مکتب مبارزه با ظلم و جور است و حضرت زینب(س) نشان داد زن در جامعه اسلامی می‌تواند الگو باشد.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، نماز جمعه شهر کرمان  به امامت حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان و با حضور پرشکوه مردم امروز 19 آذرماه در مصلای  امام علی(ع) شهر کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه رعایت تقوای الهی را باعث قطع شدن رشته گناه دانست و سپس به سرنوشت انسان دنیاپرست پرداخت و گفت: در قرآن کریم سه صفت برای دنیا پرستان ذکر شده است که اولین این صفت‌ها عهد شکن بودن است.

وی ادامه داد: دنیاپرستان قطع کننده پیمان هستند و حتی پیمان خود با خدا، رسالت و امامت، علما و بزرگان دین، مردم و با خودشان را قطع می‌کنند و صفت سوم آن‌ها این است که در زمین فساد می‌کنند و اهل فساد هستند و فساد خارج شدن از اعتدال است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه دنیا و آخرت دو دشمن جدی هم هستند و دنیای حلال زمینه ساز آخرت است، افزود: کسی که دنیا پرست باشد حتماً نسبت به آخرت بغض و کینه و دشمنی دارد.

علیدادی سلیمانی تصریح کرد: فساد در قرآن کریم بحث مهمی است و مصادیق آن در آیات متعدد بیان شده که یکی از مصادیق فساد جنگ با خدا و پیغمبر است و در اسلام تهدید و ترساندن مردم، اعلان جنگ با خدا و پیغمبر است.

امام جمعه کرمان در خطبه دوم نماز جمعه با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، جهاد این قشر فداکار و سختکوش به‌ویژه در دو سال اخیر را شایسته تقدیر دانست و گفت: پرستاران امتحان خوبی پس دادند و در راه مبارزه با ویروس کرونا تا شهادت پیش رفتند و پرستاری زینب گونه را تکمیل کردند.

علیدادی‌سلیمانی مکتب حضرت زینب(س) را مکتب مبارزه با ظلم و جور دانست و افزود:  حضرت زینب(س) در کربلا جریانی را در کنار امام زمان خود مدیریت کرد که در صحنه‌های بسیار سخت، بزرگترین و مهمترین امتحان‌ها را پست سر گذاشت و سرافراز بیرون آمد و نشان داد زن در جامعه اسلامی می‌تواند الگو باشد.

امام جمعه کرمان افزود: حضرت زینب(س) با درایت مبارزه‌ای را تکمیل کرد و در زمان ما جوانانی با عشق به این مکتب توانستند اسم خود را در طومار مدافعان حرم ثبت کنند و در رأس این مجاهدان مدافع حرم، شهید سلیمانی است که خود مکتب ساز شد که مصداق بارزی از مکتب انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام‌ علیدادی‌سلیمانی با اشاره به مأموریت بزرگ انقلاب اسلامی برای تشکیل تمدن اسلامی پیش رو، تصریح کرد: مکتب شهید سلیمانی مجموعه رفتارهای منسجم در یک حوزه است و شهید سلیمانی فرزند انقلاب اسلامی و محصول انقلابی است که دو امام عظیم‌الشان بعد از امامان معصوم آن را رهبری کردند.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی شخصیتی است که مکتب انقلاب اسلامی را به مکتب عملی تبدیل کرد، افزود: شهید سلیمانی تا حدی فداکاری کرده است که جان خود را با تمام وجود در طبق اخلاص گذاشت و در همه‌ی عرصه‌هایی که نیاز بوده فداکاری کرد و در این راه مرز و جغرافیا نمی‌شناخت.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی جهانی، انسانی و اسلامی است، تأکید کرد: همه عقلا و انقلابی‌ها و مسئولان اجرایی و فرهنگی دست به دست هم دهند تا مکتب سردار شهید سلیمانی در شهر و استان کرمان که زادگاه ایشان است، اجرا شود.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه شهید سلیمانی در میدان‌های سخت نیز حدود الهی را رعایت می‌کرد، افزود: تمام هم و غم شهید سلیمانی این بود که خداوند از او چه می‌خواهد و همه جا تکلیف را می‌شناخت و به دنبال آن می‌رفت بنابراین جوانان انقلابی و چهره‌های دلسوز نظام اسلامی دست به دست هم دهید  تا این مکتب را با همه ویژگی‌های آن اجرایی کنیم زیرا راه نجات کشور اجرایی کردن همین مدل عملی است.

 

انتهای پیام
captcha