نشست هم‌اندیشی شریک‌الامام در گلستان برگزار شد
کد خبر: 4019447
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵

نشست هم‌اندیشی شریک‌الامام در گلستان برگزار شد

نشست هم‌اندیشی شریک‌الامام با موضوع «توانمندسازی بانوان در محیط پیرامون» با حضور مدیرعامل بنیاد هدایت و عضو دفتر بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی کشور و مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان امروز 17 آذرماه در سالن ولایت اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد.

حجت الاسلام سید ناصر میر محمدیان مدیر عامل بنیاد هدایت سازمات تبلیغات کشوربه گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام سید ناصرمیرمحمدیان، مدیرعامل بنیاد هدایت در نشست هم اندیشی شریک‌الامام با موضوع «توانمندسازی بانوان در محیط پیرامون»  و مریم زادقاسمی، عضو دفتر بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی کشور که با حضور حجت‌الاسلام عباسعلی گرزین، مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان امروز 17 آذرماه در سالن ولایت اداره‌کل تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد، گفت: امامان محله در حل مشکلات و مسائل مردم در زمینه‌های مختلف اجتماعی نقش بی‌بدیلی دارند.

وی با بیان اینکه امامی که در مسجد هست دایره تاثیرگذاری آن از مسجد به محله منتقل می‌شود، تصریح کرد: هر امام محله علاوه بر حضور در مسجد و انجام امورات اعتقادی می‌تواند در زمینه‌های مختلف و آسیب‌های اجتماعی در محله خود راه‌گشا باشد و مردم برای حل بسیاری از مشکلات خود به آنها مراجعه کنند.

مدیرعامل بنیاد هدایت اظهار کرد: برای اینکه امامان محله نقش تاثیرگذاری در جامعه داشته باشند، لذا طرح ارتقای همسران امامان مساجد به نام طرح شریک‌الامام طراحی شده که باید همسران امامان محله توانمند شوند در این راستا توانستیم در استان‌های مختلف این طرح را عملیاتی کنیم.

میرمحمدیان با بیان اینکه کل شبکه امامت و امامان محله باید با یک حرکت جهادی پای کار بیایند، افزود: در این راستا باید همسران امامان محله توانمند شوند تا بتوانند بهتر نقش آفرینی کنند البته نه فقط نقش تبعی بلکه شریک در نهاد امامت باشند و این نیاز به راهبری جامعی دارد.

وی به منویات مقام معظم رهبری در‌ رابطه با محور قرار دادن مساجد در زندگی مردم، گفت: مساجد محل تلاقی دنیا و آخرت و محل خانه خدا و خانه مردم و تعمیر دل و حل مسائل دنیای مردم است این نشانه می‌دهند که باید به این موضوع نگاه ویژه داشته باشیم و در این زمینه فرهنگ‌سازی کنیم لذا با فرهنگ سازی در این زمینه می‌توانیم به نقش امامان محله در جامعه امیدوار بود.

محمدیان با بیان اینکه در سطح کشور حدود دو هزار و 500 امام محله در مساجد داریم، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی در این طرح و عملیاتی شدن سطح ارتقای توانمندی‌های همسران امامان محله می‌توانیم اثر‌گذاری آنها را در جامعه در زمینه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی بیشتر کنیم.

مریم زادقاسمی، عضو دفتر بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی کشور در این نشست گفت: زنان محور اصلی خانواده در جامعه هستند و نقش مادری یکی از مهمترین، سازنده‌ترین و ارزشمندترین نقش‌‌های زنان است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین، سازنده‌ترین و ارزشمندترین نقش‌هایی که زن می‌تواند ایفا کند، نقش مادری و همسری است که در آموزه‌های دینی بسیار ارزشمند است. تصریح کرد:  زن در خانواده می‌تواند در موقعیت و جایگاه‌های مختلف، ایفای نقش کند و تأثیرگذار باشد، بنابراین ضروری است که از جایگاه خود و نقش‌هایی که می‌تواند در حوزه روابط خانوادگی ایفا کند آگاهی داشته باشد تا با علم به این موضوع بتواند در جهت سامان دادن به خانواده و روابط خانوادگی حاکم استفاده کنند.

عضو دفتر بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به نقش زن درخانواده و جامعه، تصریح می‌کند: با توجه به مسئولیت خانوادگی زن، نباید مسئولیت اجتماعی از دوش او برداشته شود، اما مسئولیت‌های خانوادگی مقدم هستند؛ بنابراین زنان با حفظ سمت مسئولیت خانوادگی خود می‌توانند مسئولیت‌های اجتماعی مؤثری در جامعه داشته باشد.

انتهای پیام
captcha