راه‌اندازی منبرهای مجازی و توجه به پیوست اجتماعی در فعالیت‌های تبلیغی
کد خبر: 4017681
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی مطرح کرد:

راه‌اندازی منبرهای مجازی و توجه به پیوست اجتماعی در فعالیت‌های تبلیغی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: یکی از سیاست‌های جدید سازمان تبلیغات اسلامی، راه‌اندازی فعالیت‌های فرهنگی با پیوست اجتماعی است تا بتوان با کمک مردم به این فعالیت‌ها رسید و براین اساس محله‌ها مسجدمحور می‌شوند تا به پایایی مسجد در امور و زندگی روزمره مردم بپردازیم.

حجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبیحجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تبلیغ نباید در فضایی به دور از موارد جذب‌کننده جوان امروزی باشد، اظهار کرد: اکنون در جنگ اقتصادی، جنگ فرهنگی، جنگ رسانه‌ای و جنگ همه‌جانبه دشمن هستیم و برنامه‌هایی باید ترتیب دید تا در حوزه تبلیغ عقب نیفتیم؛ این امر نیازمند کار رسانه‌ای قوی و فرهنگی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: برنامه‌های تبلیغی باید به‌گونه‌ای طرح‌ریزی شود که بیشترین بازخورد را بین مردم به‌ویژه نسل جوان باشیم. لازم است خطبا توانایی بسزایی برای ارائه محتوای غنی داشته باشند؛ بتوانند به شبهات و سؤالات جوانان پاسخ دهند و فراموش نکنند تبلیغ چهره به چهره مهم‌ترین امر است.

وی با بیان اینکه خطبا باید در بیان احکام فعالیت مستمر داشته باشند تا بتوان به سطح مطلوبی از اعتقادات رسید، افزود: یکی از سیاست‌های جدید سازمان تبلیغات اسلامی، راه‌اندازی فعالیت‌های فرهنگی با پیوست اجتماعی است تا بتوان با کمک مردم به این فعالیت‌ها رسید و بر این اساس محله‌ها مسجدمحور می‌شوند تا به پایایی مسجد در امور و زندگی روزمره مردم بپردازیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تلاش دو چندان ائمه جماعت برای رسیدن به فعالیت محله‌محور و تمرکز بر اجتماع لازم است، افزود: روحانیون و ائمه جماعت باید با ابزار مناسب، فعالیت تبلیغی خود را در فضای مجازی هم پیگیری کنند.

رضایی با بیان اینکه منبرهای مجازی با شیوع کرونا شکل گرفته‌اند که البته باید ادامه یابند تا به موفقیت بیشتری برسیم، تصریح کرد: تولید محتوا در زمان شیوع کرونا نیز باید متناسب با شرایط زمان و با ابزارهای روز انجام شود؛ نباید در حوزه فعالیت‌های قرآنی و تبلیغی این حوزه روز را فراموش کنیم.

 وی با بیان اینکه متأسفانه گاهی شرایط جامعه و تلاش دشمن دست به دست هم می‌دهد تا اقشاری از جامعه به سمت ناامیدی حرکت کنند، اظهار کرد: در این زمان ائمه جماعت باید با تلاش مضاعف به‌صورت ویژه روی امیدآفرینی کار کنند و نباید اجازه دهند دشمن حقایق دین اسلام را در کشور اسلامی ما از اذهان پاک کند؛ در واقع ما باید به‌عنوان روحانیونی که مردم از ما انتظار دارند؛ قوی‌تر عمل کنیم.

انتهای پیام
captcha